menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Dakbomen

Ga naar meest recente reactie

Le59

Le59

Ik ben op zoek naar een aantal soorten breedwortelende 'dakbomen', ik woon n.l. in een gebied waar de dijken versterkt zijn en worden i.v.m. te veel (hoog) water in de rivieren. (nederland) Er mag dus alleen breedwortelend 'groen' in.
maandag 19 maart 2007 - 20:42
Le59

Le59

Ik zou het niet weten Le, groeten Piet
maandag 19 maart 2007 - 20:51
Kwest

Kwest

Dakbomen doen mijn denken aan parasolbomen, waar de kruin plat gehouden wordt zodat je onder de boom in de schaduw zit, ik denk dan meteen aan platanen maar met lindes moet het ook wel lukken.

Bedoel je bomen die een breed wortel gestel ontwikkelen? Dan zijn wilgen wel aangewezen, ook beuken hebben een breed wortelgestel, maar die durven bij storm wel eens tegen de grond gaan juist omdat het wortelgestel tamelijk oppervlakkig zit.
dinsdag 20 maart 2007 - 12:22
Ernas

Ernas

Wat denk je van een catalpa ? Deze kunnen ook breed uitgroeien. Nog een andere is een Albizia, de var. Ernest Wilson is winterhard, deze wordt ook parasolboom genoemd. Ook de pauwlonia tomentosa is ook eenmooie boom met een breed dak.
Beste groeten,
Erna
dinsdag 20 maart 2007 - 17:13
Michelle

Michelle

Ik ben op zoek naar een aantal soorten breedwortelende 'dakbomen', ik woon n.l. in een gebied waar de dijken versterkt zijn en worden i.v.m. te veel (hoog) water in de rivieren. (nederland) Er mag dus alleen breedwortelend 'groen' in.




misschien kan je het hier eens vragen:

http://www.dakbomen.be



grtn,
M
zondag 16 november 2008 - 17:57

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon