menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Klaver als bodembedekker

Ga naar meest recente reactie

MacChouffe

MacChouffe

Hallo,

Is het zaaien van klaver (rode) onder laagstam fruitbomen (appel, peer, kers en pruim) alsook onder een beukenhaag een goed idee ? Als de informatie op het internet correct is zou rode klaver extra stikstof in de grond brengen en bestuivers aantrekken.

Momenteel heb ik onder de beugenhaag Pachysandra terminalis 'Green carpet' staan maar die doet het niet goed.

Wat denken jullie ?

MacChouffe
zondag 11 augustus 2013 - 11:47
furor

Furor

Weinig dingen doen het goed onder beuk. Heeft o.a. zeer oppervlakkige wortels.

Ikzelf heb onder mijn laagstammen ook rode klaver gezaaid. Lijkt me toch een pluspunt, hoewel sommigen zeggen om de grond onder fruitbomen kaal te houden ...
zondag 11 augustus 2013 - 22:58
Tuinman65

Tuinman65

Met fruitbomen heb ik geen ervaring maar Waldsteinia doet het goed onder beuken.
Alleen bij extreme droogte moet je wel eens beproeien en herstelt zich dan vlug.
Leo
zondag 11 augustus 2013 - 23:29
Polplastron

Polplastron

Bij mij doet Viola labradorica het (bijna te) goed onder beuk. Deze brengt wel geen stikstof in de grond, maar houdt wel mooi het onkruid tegen en contrasteert mooi met het beukenblad.
maandag 12 augustus 2013 - 10:47
vloeiende

Vloeiende

Staat uw Pachysandra in de zon, dan zal hij het niet goed doen, het is een schaduwplant die zeer goed tegen droogte kan.
Rode klaver wordt veel als groenbemester gebruikt, persoonlijk zou ik hem niet onder beuk zaaien maar ik weet niet hoe je tuin er uit ziet en welk effect je wil bekomen.
zaterdag 17 augustus 2013 - 08:29
MacChouffe

MacChouffe

Mijn Pachysandra staat in de schaduw onder de beukenhaag maar hij doet het niet echt goed. Hij staat er nu bijna twee jaar en de planten hebben zich nog niet echt vermeerderd.

Als ik het vergelijk met de Waldsteinia, staat er ongeveer
zondag 18 augustus 2013 - 09:57

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon