menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Smalle haag

Ga naar meest recente reactie

Vinaatje

Vinaatje

Ons huis staat op een smal stukje grond. Aan de ene kant spraken we met de buren reeds af om een Bekaert-draad te laten begroeien met Klimop. De andere buren zijn daar niet mee akkoord. Dit betekent dat we aan één zijde een andere soort haag moeten kiezen. Liefst ene die niet te breed wordt zodat we ze niet té ver van de afsluiting moeten planten. We willen immers niet te veel plaats verliezen. Ik hou wel van groene beuk of liguster. Aan te raden of er bestaan er andere mooie, smalle hagen?
zondag 11 maart 2007 - 19:38
baron

Baron

Dag Vinaatje,
Jullie afspraak met de éne buur is zeker een goed middel om een mooie en winterharde haag te hebben,éénmaal toe,blijft toe.
Hier in onze tuin heb ik een taxus bacarra haag staan,een héél sterke spar die het uitstekend doet als haag,je kunt ze echt smal houden en dit door eenmaal per jaar te snoeien.Eén minpunt,ze groeit traag maar met enig gedult krijg je zoals hier een mooie haag.Of je koopt meteen hoge planten,maar de aankoopprijs is wel aan de hoge kant in dit geval.
Groeten,baron
zondag 11 maart 2007 - 20:02
Vinaatje

Vinaatje

Aan taxus had ik ook al gedacht, maar ik hoorde dat dit giftig is. Klopt dit? Wat als kindjes eraan komen of de besjes eten? Er komen toch besjes aan he? Ik ben nog een beginnende tuinierder, dus ik weet echt nog niet veel omtrent tuinieren en dergelijke...

Groetjes,
Vinaatja
zondag 11 maart 2007 - 20:11
baron

Baron

Dat klopt,met kleine kinderen moet je opletten,als je veel taxus staan hebt komt een speciale firma je haag gratis snoeien,dit om bepaalde geneesmiddelen met het snoeiafval te maken.Dus toch maar opletten.
Groetjes,
baron
maandag 12 maart 2007 - 18:38
WiPe

WiPe

Als de haag regelmatig geschoren wordt komen er weinig of geen bessen op de planten. De bessen vormen het grootste risico, ik zie kinderen nog niet zomaar naalden eten, maar naar mijn ervaring kun je ze ook gewoon uitleggen dat iets giftig is, dat is meestal de veiligste manier. Je zal hoe dan ook nooit kunnen uitsluiten dat ze ooit ergens giftige planten of bessen tegen komen.
dinsdag 13 maart 2007 - 15:49
sylvain

Sylvain

Vinaatjeal eens gedacht aan de viburnum tinus groeit vry snel komen mooie bloempje aan en kan vry smal gehouden worden en is ook zomer en winter groen en de prys is in mate normaal en kan ge makkelyk de 1,50 meter halen en op 30cm snoeien groetjes en dag
zaterdag 17 maart 2007 - 00:35
Larreke

Larreke

Buxus is ook een mooi oplossing. Groeit vrij dicht met zijn kleine blaadjes en kan je ook vrij smal houden.

Groetjes Larissa
zaterdag 17 maart 2007 - 19:13
ines

Ines

Hoi Vinaatje ik hou de boompjes en de rest afzonderlijk tot het weer iets beter is....
ik laat nog weten wanneer, zal het op de mail zetten.
zondag 18 maart 2007 - 22:31

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon