menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Mijn hostas zijn verdwenen

Ga naar meest recente reactie

Sanne70

Sanne70

Ik ben zojuist in de tuin bezig en tot mijn verbazing staan mijn 2 hosta's er niet meer! Is dat ivm de zware winter, misschien toch de slakken of moet ik gewoon geduld hebben en komt deze wel weer op vanuit t niets?
Wie geeft mij raad? Dankjewel.
woensdag 24 april 2013 - 10:12
RdB

RdB

Hier is nog slechts her en der een sprietje te zien, gewoon te vroeg dus.

Ruud
woensdag 24 april 2013 - 11:34
minouke

Minouke

Afhankelijk van de soort is de
woensdag 24 april 2013 - 13:29
svoffel

Svoffel

Zie dat dit het ogenblik is om wat met die van mij te komen stoeffen.
Staat in een pot en de slakken hebben hem nog niet gevonden
Het is hosta Remember Me

groetjes


Simone

Struiken & Bomen

woensdag 24 april 2013 - 18:28
sugar

Sugar

Hosta ga je niet direct kapot krijgen met wat vorst. Er zijn enkele soorten die erg vroeg uitlopen en dan daarna kapotvriezen, maar dat zijn geen courant verkrijgbare vari
woensdag 24 april 2013 - 19:44
Roeli

Roeli

Bij mij is ook nog geen hosta te zien.
Nog geen neus boven de grond.
woensdag 24 april 2013 - 19:51
Azoz

Azoz

Bij mij zijn een vijftal verschillende soorten al hun eerste neuzen aan het tonen, enkel de sum and substance blijft precies achter... Is dit een wat gevoeligere soort? Ik heb deze namelijk nog maar sinds vorig jaar staan?
donderdag 25 april 2013 - 14:40
jamssen

Jamssen

Hier zijn van de ongeveer 250-300 hosta's er nog maar 4 niet te zien, maar zoals al gezegd is de ene is later als de andere dus nog even geduld.

groetjes mlouise
donderdag 25 april 2013 - 17:30
svoffel

Svoffel

@ Jamssen,


Dat is al een hele collectie. Zal prachtig zijn als die in blad staan.

groetjes

Simone
donderdag 25 april 2013 - 19:15
iecee

Iecee

veel te vroeg
zelfs voor gewone jaren
donderdag 25 april 2013 - 21:31
peter2

Peter2

Hier staan ze zo'n 5 cm hoog ,idd. nog even geduld ,en dan kan het plots heel vlug gaan.
donderdag 25 april 2013 - 22:07
jamssen

Jamssen

simone,

ergens op het forum moeten foto's ervan staan, kijk maar even bij mijn berichten als je wilt.(of belangstelling hebt)
Ik kan nu geen nieuwe foto's plaatsen aangezien ik op de laptop bezig ben en hier geen foto's op staan.

groetjes mlouise
vrijdag 26 april 2013 - 02:26
Feniks

Feniks

Bij mij staat de ene soort al zo'n 5 cm hoog, de andere soort komt net met zijn neus piepen
vrijdag 26 april 2013 - 10:12
svoffel

Svoffel

@Jamssen MLouise,

Ik heb de foto's gevonden onder tuinvorderingen.Topic gestart op 03/08/2010 om 23:09
PRACHTIG PRACHTIG. Hopelijk ben ik niet de enige die is gaan zoeken want het meer dan de moeite waard.

Ongeloofelijk mooi is dat geworden. Ik heb slechts 4 hosta's, maar die doen het goed.
Ze moeten bij mij wel volle zon kunnen verdragen, heb geen schaduw.
Slechts 1 plaats in de schaduw en daar staat nu een grote hoge pot met een hosta erin. Weet zelf nog niet goed hoe die eruit gaat zien, heb hem gekregen . Die begint ook al zijn neuzekes te laten zien. Spannend is dat.

Die grassen erbij is super. Krijg van mijn dochter enkele pollen Pennisetum en die gaan nu natuurlijk bij de hosta's komen te staan. Straks ga ik me ook een zak cacaodoppen kopen.

Vele groetjes

Simone
vrijdag 26 april 2013 - 10:42
Sanne70

Sanne70

Dankjewel; wat veel racties. Er zitten idd wat sprietjes, maar ik wist niet dat dit zo hoorde. Ik ga maar eens voorzorgmaatregelen nemen tegen de slakken, want ik vind hosta's erg mooi, maar dan zonder de gaten
vrijdag 26 april 2013 - 20:15
jamssen

Jamssen

Simone,

als de hosta's allemaal weer fier staan over een paar weekjes zal ik wat nieuwe foto's plaatsen, dan kun je het verschil zien van hoe snel sommige groeien.

Sanne,

veel succes met de slakkenbestrijding, hopelijk geen gatenkaas voor jou deze zomer.

groetjes mlouise
zaterdag 27 april 2013 - 00:37
iecee

Iecee

deze tijd van het jaar iedere week een klein beetje slakken korrels strooien
bij mij zijn de korreltjes na een dag of 4 volledig opgegeten.

en ik die optimistisch dacht dat er na deze winter wel minder zouden zijn
zaterdag 27 april 2013 - 08:59
Patat

Patat

Ik heb net nieuwe hosta's geplant in de tuin. Deze zijn nu echter niets meer dan een simpel klein takje, omdat ze in de kwekerij reeds afgeknipt waren. Nu willen wij graag deze winter een laag houtsnippers strooien. Zullen de hosta's hun weg naar boven nog vinden doorheen een laag houtsnippers? Iemand hier ervaring mee?
maandag 10 november 2014 - 15:33
Roeli

Roeli

Volgens mij wel, maar anders haal je de snippers er in het voorjaar toch gewoon af.
maandag 10 november 2014 - 17:04
iecee

Iecee

ja hoor snippers houden alleen vers onkruid tegen
en geen planten die er al staan , alleen slakken houden ook van snippers dus eind januari beginnen met slakkenkorrels.
maandag 10 november 2014 - 17:44
Bombycilla

Bombycilla

let wel natuurvriendelijke slakkenkorrels bestaan niet
maandag 10 november 2014 - 18:30

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon