menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Help Invasie van wilde wingerd in haag

jlenaers

Jlenaers

Kan iemand mij misschien raad geven?
Mijn tuin is omgeven door een hele oude haag van gele kornoelje (houtige haag). Langs de muur van het huis groeit een wilde wingerd.
Sinds een jaar of twee heeft de wilde wingerd het ook op de haag gemunt. Ook al is wilde wingerd ook een mooie plant, ik zou deze graag weg krijgen, want deze verstikt de haag op die plaatsen. Sommige stukken van de haag zijn al afgestorven.
Gewoon verwijderen heeft geen zin, de wingerd groeit altijd terug en veel sneller dan het bij te houden is.

Weet iemand hier raad bij?
donderdag 1 maart 2007 - 11:00
Bowie

Bowie

[afbeelding verwijderd niet-https]

Ik heb het ook gehad in een haag van klimop. Ook telkens geprobeerd om te verwijderen, maar kwam idd soms heel rap terug. Ben er uiteindelijk wel vanaf geraakt, alhoewel af en toe moet ik toch wat verwijderen.
Toch is dat het beste wat je kan doen, van zodra je nog maar iets ziet, direct verwijderen. Probeer wel tot aan de wortel te geraken.
Misschien kan je ook wel pesticiden gebruiken, maar daar weet ik niets van, ben er ook niet direct voorstander van.

Er zullen zeker nog wel reactie komen.
donderdag 1 maart 2007 - 11:57
deHaan

DeHaan

De wingerd is niet goed bijgehouden.
Je moet hem nu uit de haag halen, en bij de muur af knippen.
Laat de wingerd gewoon tegen de muur staan, zorg dat hij niet bij dakranden of ramen kan komen.
Loop dit 1 a 2 keer per jaar na.
Het is verder een hele mooie klimplant.
donderdag 1 maart 2007 - 19:29

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon