menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vraag naam boompje

Ga naar meest recente reactie

LiamG

LiamG

Weet er iemand de naam van dit boompje? Is zeer laag (halve meter) en heeft in mei wel gebloeid dacht ik. Wit-gele bloempjes.

Struiken & Bomen

maandag 27 augustus 2012 - 09:29
LiamG

LiamG

En tenslotte ook nog de vraag welke grassoort deze zou kunnen zijn? Er komen geen pluimpjes of zo op. Gewoon een donkergroene grassoort... Maar welke...

Ik heb deze planten gekregen, maar ken er zelf niet zo veel van. Zou ze wel correct willen verzorgen, vandaar mijn vragen...

Struiken & Bomen

maandag 27 augustus 2012 - 09:36
satomi

Satomi

Foto 1 = Corylopsis pauciflora, NL-naam is Schijnhazelaar. Een zeer mooie laagblijvende heester die wel behoorlijk breed kan worden. Brengt de lente in de tuin IMO.

Foto 2 lijkt me Festuca gautieri te zijn, NL-naam is Zwenkgras. Een wintergroen siergrasje voor droge, zonnige plekken op arme grond.
maandag 27 augustus 2012 - 10:04
LiamG

LiamG

Dank alweer voor de zeer snelle antwoorden!

Blijkbaar is de schijnhazelaar niet zo'n veel voorkomend boompje (meer)?
Is inderdaad tamelijk breed aan het worden.
maandag 27 augustus 2012 - 10:11
LiamG

LiamG

Ik heb dat grasje eens gegoogled (zie foto), maar moet wel zeggen dat er bij mij geen kleine pluimpjes opstaan (kan wellicht nog komen)? Toen ik ze gekregen had, waren ze wel volledig tot tegen de grond afgeknipt...

Struiken & Bomen

maandag 27 augustus 2012 - 10:27
satomi

Satomi

En wanneer was dat? De bloeiaren verschijnen meestal in mei/juni.
maandag 27 augustus 2012 - 11:36
LiamG

LiamG

Ik heb ze bij mij geplant in maart dit jaar. Ik heb er zo'n 10 staan, en geen enkele met pluimpjes. Foto van dat grasje bij mij is van vorige week. Zou het niet kunnen omdat ze zo kort gesneden waren? Ofwel komen ze er volgend jaar wel op... Ik zie wel...
maandag 27 augustus 2012 - 13:01

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon