menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Laurier als haag

Ga naar meest recente reactie

hofknoeier

Hofknoeier

Hallo Iedereen,
Graag had ik een haag van laurier gezet om enige privacy te hebben aan mijn caravan die in Zeeland staat.Ik heb dit al geprobeerd met haagbeuk maar meer dan de helft van deze aanplanting is gewoon afgestorven en nu wil ik deze vervangen door laurier dus.
Mijn vraag is nu kan ik deze laurier rechtstreeks in de zware poldergrond zetten of maak ik deze wat luchtiger door er bijvoorbeeld potgrond of iets anders doorheen te mengen?(De grond is echt zwaar en kleeft geweldig ide resten zijn ook bijna niet van spade te verwijderen)
zondag 25 juni 2006 - 17:14
ines

Ines

Hofknoeier wij hebben hier ook zeer zware grond en moeilijk bewerkbaar maar ik heb geen
schadelijke invloed ondervonden bij het opkweken natuurlijk is opkweken niet hetzelfde als volwassen
planten aanplanten,de volwassen planten hebben reeds een goed wortelgestel die bij het in de grond
brengen moeite kunnen hebbben als de wortels niet goed verdeeld worden,ik zou toch de aarde
goed los maken en niet laten uitdrogen de voldoende ruime put in het midden iets ophogen daarop
het midden van de plant en de wortels mooi rond spreiden en de goed verbrokkelde aarde daarop.
Ruim water aangieten.
Zo moet het zeker lukken,groetjes,ines
zondag 25 juni 2006 - 17:23
hofknoeier

Hofknoeier

Bedankt Ines voor je antwoord ga dit zeker proberen !Al denk ik er toch over om iets lichtere aarde door deze zware grond te mengen zodat de wortels zich toch wat beter kunnen settellen.
De grond is echt niet te doen heb er vorig jaar zelfs de steel (hout) van mijn NIEUWE steekschup op gebroken,toch maar eentje met een glasvezelsteel aangekocht dan
maandag 26 juni 2006 - 20:51
ines

Ines

Hofknoeier ik ken Uw probleem en de stelen breken hier ook, laatst nog mijn spadesteel...
Ons werk kan men vergelijken met degelijk gewichtheffen met als gevolg spiermassa
maandag 26 juni 2006 - 22:21
Esem

Esem

Persoolijk zo ik geen laurierhaag meer zetten
Neemt te veel plaats in beslag.
Ik zou gaan voor taxus
kan je veel smaller houden en toch zorgt taxus voor privé,
Gr Esem,
maandag 26 juni 2006 - 23:57
hofknoeier

Hofknoeier

Wel Esem ik had ook aan andere alternatieven gedacht zoals een conifeer-haag,maar je moet je op een camping aan de regels houden jaja .
Volgens de campingeigenaar zijn coniferen niet zeeuws genoeg,ja seg het zijn dan ook weer Noorderburen die zoiets kunnen bedenken natuurlijk!
Dus ga ik toch maar de laurier proberen.
dinsdag 27 juni 2006 - 17:41
Esem

Esem

hofknoeier,
sux6 met je laurier
Ik ben mijn haag aan het knippen
Al drie dagen en ze is nog niet gedaan.
Als ik het had geweten, nooit geen laurier meer
Esem,
dinsdag 27 juni 2006 - 17:51
WiPe

WiPe

Hoezo? Coniferen niet zeeuws genoeg kan ik nog verstaan, maar laurier zou dan wel Zeeuws genoeg zijn? Rare jongens die Zeeuwen.
dinsdag 27 juni 2006 - 17:52
hofknoeier

Hofknoeier

Zoals ik al gezegd heb het zijn Noorderburen,en och ja als laurier ook niet mag,dan zal ik maar een betonnen muurtje zetten zeker
dinsdag 27 juni 2006 - 18:01
Adrienne

Adrienne

Ja maar hofknoeier,

Wij mogen hier ook niet zetten wat we willen.
Zij maar zeker !!!

Ik moest rond het bedrijf 4 meter aanplanten.
Denk ja, een boomgaard hé.
Vergeet het maar ik kreeg papieren thuis waar netjes opstond wat er mocht, niet één fruitboom.
Wel kastanjes, kun u dat voorstellen elke dag 2 keer met de koeien er langs.
Door de bolsters, ik had al gelijk een abonnement bij de veearts.
En dan denken ze op de gemeente nog da ze slim zijn.



gtjs adrienne
woensdag 28 juni 2006 - 12:25
hofknoeier

Hofknoeier

Ja Adrienne,ambtenaren weten het altijd het beste hé,dat denken ze toch.
Voor hen is het misschien beter dat we alles vol beton gieten en muren bouwen,dan hoeven ze zich niet meer druk te maken over dat verrekte groen en kunnen ze in hun grijze maatpak op de grijze beton gaan zitten,dan vallen ze zelfs niet meer op en kunnen ze helemaal doen en laten wat ze willen,want luisteren naar de gewone mensen doen ze zowiezo toch al niet.
Soms is het echt om je te laten zien
donderdag 29 juni 2006 - 10:42
Adrienne

Adrienne

Zeker.
En is er dan weer ergens weer een overstroming.
Dan hebben wij het ook nog gedaan.
Pfff t'zijn trieste plante ze.
Ik heb er vééél schonere in mijn hofke staan

groetjes adrienne
vrijdag 30 juni 2006 - 10:05

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon