menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kersenboom

kleinkind

Kleinkind

goede dag,onze kersenboom vertoond barsten in de stam ,de boom is 30 jaar oud draagt veel vruchten ,de boom staat in het kippenhok,weet er iemand raad of kan het geen kwaad dat er barsten zijn
alvast bedankt
zondag 11 februari 2007 - 19:14
WiPe

WiPe

Hangt er eigenlijk vanaf om wat voor soort barsten het gaat. Normaal gesproken zou ik durven zeggen dat e rwaarschijnlijk geen probleem is, maar ik kan op basis van jou vraag eigenlijk geen sluitende conclusies trekken. Fotomateriaal zou handig zijn. Hoe dan ook is het uitkrabben en 'zuiver' maken van de barsten per definitie de beste manier om mogelijke problemen te verergeren, of nog erger, de boom effectief 'ziek' te maken.
zondag 11 februari 2007 - 19:42
kleinkind

Kleinkind

dank je wel voor het snelle anwoordt,het zijn lange vertikale barsten en de schors komt nu los ,eigenlijk zijn de barsten er deze winter ingekomen,het is een prachtige boom met een heel dikke stam.Ik ga je raad opvolgen en de barsten uitborstelen.
goede avond
zondag 11 februari 2007 - 19:50
WiPe

WiPe

Hoe dan ook is het uitkrabben en 'zuiver' maken van de barsten per definitie de beste manier om mogelijke problemen te verergeren, of nog erger, de boom effectief 'ziek' te maken.




Ik ga je raad opvolgen en de barsten uitborstelen.
goede avond


Niet doen dus.
Ik vermoed dat er eigenlijk niks aan de hand is, en dat e.e.a. te maken heeft met het normale groeipatroon van kersen.
zondag 11 februari 2007 - 20:03

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon