menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Haagbeuk tegen tuindraad

Ga naar meest recente reactie

marcvlas

Marcvlas

Volgende week had ik graag een nieuwe haag geplaatst over een lengte van 7 meter. Tuin is onlangs heraangelegd en afgezet met bekaertdraad. Ik ben er nog niet volledig uit welke haag ik wil zetten maar coniferen zijn uitgesloten. Eén van mijn voorkeuren is haagbeuk maar ik zou willen weten of ik dit dicht tegen de tuindraad kan plaatsen, wordt deze na verloop van tijd niet weggeduwd door de haag? Om deze te snoeien kan ik perfect tot de andere kan van de tuindraad geraken. Ik neem aan dat ik sowieso afzonderlijke paaltjes zal moeten zetten met spandraad indien ik opteer voor haagbeuk.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
donderdag 15 maart 2012 - 08:37
minouke

Minouke

Dat zal geen probleem geven.
De haag groeit er gewoon door en na een tijd zie je niets meer van de draad.
Die extra spandraad is volgens mij zelfs overbodig.

op foto zie je zo een haag staan met draad

Struiken & Bomen

donderdag 15 maart 2012 - 08:43
Tuinman65

Tuinman65

Geen enkel probleem maar ik zou toch elke plant afzonderlijk aanbinden aan de bestaande draad.

Leo
donderdag 15 maart 2012 - 16:38
Tuinprins

Tuinprins

Het gebruik van draad bij het planten van een haag is vooral een Vlaams gebruik. In Nederland zie je dat maar weinig. Zouden de Vlamingen wat meer houvast in het leven wensen?
donderdag 15 maart 2012 - 19:46
WiPe

WiPe

Nee, wij zijn gewoon niet zo verwaaid.

Ik heb ooit in een van de boeken van AJ van der Horst gelezen hoe hij dat ook aanraadt. En voor zover ik weet is dat ook nen verwaaide ollander.
donderdag 15 maart 2012 - 20:23
minouke

Minouke

Ik doe dat nooit... maar ja opa was ne Hollander
donderdag 15 maart 2012 - 21:02
deHaan

DeHaan

Ik bind ze ook nooit aan.
Alleen als er risico is dat de mensen erdoorheen lopen dan komt er een draad of betongaas/matten.
donderdag 15 maart 2012 - 22:22
Tuinman65

Tuinman65

Ik denk dat toch 90% van de tuinaannemers in Vlaanderen met draad werkt wanneer ze beuken- of haagbeukenhagen planten.
Dan zal dat wel zijn reden hebben zeker hé.

Leo
vrijdag 16 maart 2012 - 22:35
Tuinprins

Tuinprins

Ja, het onvermogen om een haag zonder steundraad te planten

Of zou het in Vlaanderen harder waaien dan in Nederland?
zondag 18 maart 2012 - 15:55
daucus

Daucus

Belgen lusten graag een pintje en kunnen ze ook goed brouwen. Maar biertjes drinken en rechte lijnen gaat niet goed samen. Dat zal wel de reden zijn.
zondag 18 maart 2012 - 16:56
WiPe

WiPe

Natuurlijk waait het hier minder hard. Het landschap in Nederland is over het algemeen veel meer open dan in Vlaanderen. Dat komt onder andere omdat we meer hagen planten...
zondag 18 maart 2012 - 20:34
Tuinman65
zondag 18 maart 2012 - 22:41

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon