menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Olijfboom in tuinhuis.

Ga naar meest recente reactie

marre02

Marre02

Hallo,

Ik heb mijn olijfboom niet zo lang, de stam is niet zo breed en hij moet de allereerste keer overwinteren. Nu geven ze toch wat redelijk vorst op.

Ik heb een potbeschermer en een fleece XXL van 70g/m². Ik heb ze hier gekocht bij tuinadvies.

Binnen heb ik maar 1 ruimte die fris genoeg is en waar het niet vriest maar daar is alleen maar een koepel op het dak van ongeveer 70cm op 70cm. Daar schijnt geen zon op.

Dus dacht ik gebruik te maken van mijn tuinhuis. Het is een soort plastiek of pvc tuinhuis. Ik heb geen verstand van die materialen. Nu weet ik niet of zo een tuinhuis de juiste veilige temperatuur biedt. Ik zou er een deur willen uitnemen en de opening met noppenfolie toeplakken om wat licht te kunnen krijgen. Nu weet ik niet of zo een opening genoeg licht zou geven. De zon schijnt al een paar uurtjes op het tuinhuis.

Is dit een goede manier, of moet de tweede deur er ook uit en zet ik daar ook noppenfolie. Alleen ben ik dan wat bang dat het te fris wordt, zeker 's nachts.

Alle tips zijn welkom
zondag 29 januari 2012 - 12:15
Esem

Esem

Ik denk dat de eerste optie de beste is.
Daar ben je zeker dat het niet vriest, in het tuinhuisje moet je het nog afwachten,wat dan misschien te laat is voor je olijfboom.

Zet zo je kan, de plant recht onder de lichtkoepel zo krijgt de boom(pje)toch voldoende licht.

Het is altijd beter licht van boven te krijgen dan van opzij.

Gr E.
zondag 29 januari 2012 - 13:55
marre02

Marre02

Ik zal mijn boompje dan in de koude ruimte zetten. Afgelopen dagen ging de minimum temperatuur tot ongeveer 11. En met deze vorst dat er aan komt zal het nog wat frisser zijn. De koepel is niet zo groot maar ik ga een tafel nemen en mijn boompje erop zetten zodat die recht en zo dicht mogelijk in de gebuurte van de koepel komt.

Groeten
zondag 29 januari 2012 - 18:08
iecee

Iecee