menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kerstboom behandelen tegen ongedierte

Ga naar meest recente reactie

Gorm

Gorm

Twee jaar geleden hebben we een kerstboom gekocht die we na de feesten gewoon buiten op ons terras hebben gezet. De boom deed het heel goed, waardoor we 'm vorig jaar opnieuw als kerstboom konden gebruiken. Enig probleem: er viel dagelijks allerlei ongedierte uit! Logisch, want de boom had het hele jaar buiten gestaan.
Dit jaar zouden we 'm graag opnieuw naar binnen brengen, maar dan zonder al die luizen en andere diertjes. Is er een manier om de boom eerst te behandelen?
Dank u wel!
zaterdag 26 november 2011 - 11:47
printemps

Printemps

Hartelijk welkom

Ik zou er eens met de stofzuiger doorgaan
zaterdag 26 november 2011 - 12:55
minouke

Minouke

Halo Gorm, ook hartelijk welkom op dit forum.

zo een plantenspuit tegen bladluizen enz maar dan wel voor kamerplanten zou ik eens proberen.
zaterdag 26 november 2011 - 13:02
Pieter2

Pieter2

Hogedrukreiniger
zaterdag 26 november 2011 - 14:31
corrielat

Corrielat

Je hoeft geen gif te gebruiken, ze kunnen met de tuinslang afgespoten worden,
gaat heel goed, je laat ze gewoon verdrinken
zaterdag 26 november 2011 - 18:51
Gorm

Gorm

Krijg je daar dan echt alles mee weg?
zondag 27 november 2011 - 11:07
corrielat

Corrielat

Ik durf niet te zeggen of je alles wegkrijgt,
ik doe het zo altijd met bladluizen op mijn rozen,
zondag 27 november 2011 - 18:13
Kriskras

Kriskras

Gom schreef:

Krijg je daar dan echt alles mee weg?

U kon er eens over nadenken hoe goed het is voor de vrouw en de bloedjes van kinderen een met pesticiden doordrenkt geval in de huiskamer op te stellen.

Die paar beestjes die overblijven na een beurt met de waterspuit komen er niet op aan. Zeker niet vergeleken bij de honderden spinnen en duizenden insecten die in uw huisje ronddolen.

maandag 28 november 2011 - 21:18
Gorm

Gorm

Oh maar daar heeft u zeker gelijk in! Al kun je je dan ook de vraag stellen wat je in huis haalt wanneer je een nieuwe boom gaat kopen...
Maar ik denk dat ik inderdaad gewoon met water het zaakje ga proberen op te lossen!
dinsdag 29 november 2011 - 08:38
Kriskras

Kriskras

GOM schreef:

[citeer1wat je in huis haalt wanneer je een nieuwe boom gaat kopen

Beter nog, men kan de vraag stellen of het wel zin heeft een boom op dergelijke manier te verknoeien.

Natuurlijk, wie vragen als deze durft te stellen wordt door het commerciële circuit stante pede tot vijand nr 1 gepromoveerd.

dinsdag 29 november 2011 - 09:08

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon