menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Red Robin

Rens1960

Rens1960

op de foto staat een red robin
Het gaat om de vraag wat is er aan de hand met deze red robin.
Deze heeft er zo de zomer hel zomer bij gestaan.

Daar naast staat ook een red robin


en daar mankeert niets aan.

Struiken & Bomen

zondag 23 oktober 2011 - 21:50
Rens1960

Rens1960

plant staat al 7 a 8 jaar bestrating wordt niet schoon geschrobt met chemicalien oid.
het tuinvak waar het in staat is 2,5 bij 2,5 meter. In het andere tuinvak staat een zelfde red robin in een zelfde tuinvak.
Mijn vrouw denk dat het aan heet snoeien ligt.
De boom loopt uit met rode bladeren, zodra deze groen zijn gekleurd dan knip de boom bij tot het weer een bol is.
Voordat de boom zo is geworden heeft deze zeer uitbundig gebloeid in tegen stelling tot de red robin er naast die normaal bloeide.

Ik merk wel op dat de bladeren aan de buitenkant groeien binnen in groeien geen bladeren.

Struiken & Bomen

maandag 24 oktober 2011 - 23:22
LOBU

LOBU

Het feit dat hij uitbundig gebloeid heeft duidt er op dat er al langer iets mis is. Planten die "voelen" dat ze het moeilijk hebben en op hun laatste benen lopen zullen nog proberen zich voort te planten, zo worden in de fruitteelt de planten in stress gehouden door wortels te beschadigen of stammen half in te zagen om ze zo veel mogelijk vruchten te laten produceren (dit gaat uiteraard wel ten koste van de plant!)
Ik zie dat er een Buxushaagje rond het plantvak staat, misschien iets te uitbundig gekalkt? Daar houdt die Photinia niet meteen van.
Het meest waarschijnlijk is een schimmel, die met de natte zomer volop zijn ding heeft kunnen doen.
Zoals Birdwatcher al zei, proberen de grond en het bodemleven wat te stimuleren, misschien wat sporenelementen toevoegen (opgelet, teveel daarvan is ook niet goed) en eens voorzichtig tussen de wortels piepen in wat voor conditie die verkeren? En dan ... wait and see, en als hij nog leeft in het voorjaar eens flink insnoeien om hergroei te stimuleren en eventueel aangetast hout te verwijderen.
zondag 30 oktober 2011 - 09:58

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon