menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Laurier haag uitdoen

Ga naar meest recente reactie

dolle

Dolle

Hallo,

Ik zou 1 van de dagen een laurier haag (prunus lauroceracus) willen uitdoen, heeft iemand hier ervaring mee ? Wat is bvb. de grootte van de wortel en op welke manier verwijder ik deze wortel het best.

Dank bij voorbaat.
maandag 19 september 2011 - 13:16
Tuinprins

Tuinprins

Ik weet niet hoe oud en hoog die haag is maar de laurierkers maakt in principe een grote kluit. Als het al een tamelijk volwassen haag is, dan is uitdoen met een spade bijna onbegonnen werk. Ik zou een minigraver/minikraantje (heten die in Vlaanderen ook zo?) huren en daarmee de planten uitdoen. Uw rug is U er dankbaar voor.

Gegroet, de tuinprins
donderdag 22 september 2011 - 19:49
Net

Net

Ik heb mij laurierkers van 2.5hoog, 2 breed ,en 21m ,lang volledig met de hand uitgedaan zonder grote problemen was 25 jaar oud,eerst de taken gesnoied behalven de hele dikke dan met de spade uitgegraven en met de bijl de wortels afgekapt groetjes net
woensdag 5 oktober 2011 - 09:58
cetinel

Cetinel

das goesting natuurlijk
bij ons zaten er op de erfafscheiding laurierkersen aan de voorkant...hele bomen geworden,was gelukkig maar een meter of drie,maar eer die eruit waren jong!!!
eerst alles afgezaagd en gesneden,en dan inderdaad gegraven en gekapt etc...
kwam nog es allerhande puin mee naar boven(tot en met hele blokken beton etc)
vorig jaar sproot er hier en daar nog een stukske uit de grond(stukje achtergebleven wortel??)maar die trok ik steeds los,en dit jaar niks meer bovengkomen(oef!)
woensdag 5 oktober 2011 - 17:38
dolle

Dolle

Hallo,

Ik ben er nog steeds niet aan bezig zal waarschijnlijk iets voor november zijn.
Heb onlangs nog horen zeggen dat ik de struiken+- 2.5M HOOG EN DIAMETER 1.5M
Best gewoon afzaag en vervolgens de stam met een wortelfrees weg frees, weet iemand hier nog een betere uitleg voor?

Ps. reeds bedankt voor de antwoorden.

Mvg
donderdag 6 oktober 2011 - 12:50

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon