menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bruine Leijlandi haag

Ga naar meest recente reactie

dj1

Dj1

Sinds enige tijd is een deel van de leijlandi haag bruin geworden.Heb vandaag eens gesproeit met confidor 200, en waar de haag geel begon te worden vlogen er kleine zilverachtige motjes uit de haag.Of dit product gaat helpen weet ik niet(het kan zeker geen kwaad).Weet iemand een betere remedie ?
dj1
vrijdag 15 juli 2011 - 15:48
Pieter2

Pieter2

Plant een haag met inheemse soorten ipv die rotzooi...
vrijdag 15 juli 2011 - 17:16
molleke32

Molleke32

Hier hem ik hem er ook uitgegooid , alleen die van mijn buurman kan ik er moeilijk uitsmijten Ze worden idd snel bruik zoals alle coniferen..
vrijdag 15 juli 2011 - 18:01
krieltje

Krieltje

Mijn leylandiihaag vertoonde ook deze plaag.
Ik heb ze eens helemaal uitgespoten met de hogedrukreiniger.....!
Sedertdien zijn de kale plekken niet vergroot .
zaterdag 16 juli 2011 - 11:22
iecee

Iecee

als je een leilandi -haag "regelmatig snoeit" is dat een prima haag , toch?
wat zou daar mis mee zijn? het zijn de mensen die hem niet snoeien die niet goed bezig zijn
zaterdag 16 juli 2011 - 22:54
Tuinprins

Tuinprins

Sinds een aantal jaren zitten er in de Leylandii-hagen in Nederland verschillende schimmelziektes die zo goed als niet te bestrijden zijn. Aangezien schimmels geen benul hebben van landsgrenzen stoppen die natuurlijk niet bij de Nederlands-Belgische grens

Ik kan hier een uitgebreid verhaal houden over deze schimmels maar dat is al door anderen gedaan vandaar de volgende verwijzingen:

http://www.mwiarda.nl/appeltern/bruine_coniferen.doc

http://www.deplantenmarkt.nl/Leylandii.html


Als je Leylandii of Thuja haag met deze ziekte kampt en je gaat naar het tuincentrum dan zullen ze je ongetwijfeld een middel aansmeren dat volgens hen werkt tegen deze aantasting. Het zit in de natuur van veel middenstanders om te verkopen, soms tegen beter weten in. En vaak willen klanten niet horen dat hun haag ernstig verminkt zal blijven of ten dode is opgeschreven. In onze moderne wereld moet er immers toch wel een middel zijn dat deze ziekte kan bestrijden ... Niet dus.


Gegroet, de tuinprins
zondag 17 juli 2011 - 08:29
StanMaalders

StanMaalders

Hoi,
Ik heb net hetzelde meegemaakt met mijn leylandi haag.
De oorzaak was een soort luis en de schimmel leeft enkel van de afscheiding van die luis.
De nederlandse kweker waar ik de plantjes gekocht had stelde mij een mix van producten voor om het te bestrijden. Vanwege de prijs heb ik het niet gedaan. Volgend jaar plaats ik een andere haag van een andere kweker.
zondag 17 juli 2011 - 14:38
krieltje

Krieltje

Juist , een nederlander heeft ook mij een middel voorgeschreven en dat zou te verkrijgen zijn in het antwerpse.
Wegens de kostprijs (400euro voor een haag van 50meter in 3kuren) heb ik afgehaakt.
De betreffende haag staat op de scheidingsgrens en de buurman wilde de helft niet bijleggen. Niet dan
Dan heb ik als laatste kans de haag minutieus uitgespoten met de hogedrukreiniger en heb de indruk dat ik veel van die kwalijke beestjes heb verdelgd want de plekken zijn sindsdien niet vergroot

Krieltje
zondag 17 juli 2011 - 15:25
joopsmit

Joopsmit

Wat erg grof zeg om meteen een opmeking te maken plant inheems en niet die rotzooi / Sorry kwestie van smaak en stijl .
woensdag 20 juli 2011 - 02:41

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon