menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Rhus probleem

Ga naar meest recente reactie

smoeltje

Smoeltje

Ik heb een rhusboom die dit jaar geen bladeren geeft. Als ik een stukje van de schors snij is hij nochtans nog groen.
Help!!!!
Zie foto

Struiken & Bomen

vrijdag 17 juni 2011 - 20:21
lentemode

Lentemode

Vind je geen uitlopers meer om opnieuw te beginnen ?
Kijk ook achter die draad...

Groetjes,
Mia
vrijdag 17 juni 2011 - 20:28
smoeltje

Smoeltje

Mijn uitlopers hebben wel bladeren. Raar toch?
Kijk even naar de groene schors in deze bijlage.

Struiken & Bomen

vrijdag 17 juni 2011 - 20:30
Plantadvies

Plantadvies

Zelden heeft de Rhus last van een ziekte. Wel heb ik echter gezien dat de Rhus later pas met zijn bladeren begint. Even afwachten dus.

Plantadvies.
vrijdag 17 juni 2011 - 21:47
Tuinprins

Tuinprins

Rhus kan last hebben van verwelkingsziekte. De bladeren van delen van de boom kunnen dan van de ene op de andere dag slap gaan hangen en verdrogen dan snel. Watergeven helpt echt niet bij deze schimmelziekte!!!

Het kan zijn dat de boom in de herfst van afgelopen jaar last heeft gekregen van de verwelkingsziekte en dat dit toen niet gezien is als een ziekte maar als een natuurlijk verschijnsel vanwege de herfst. Verwelkingsziekte is meestal te zien IN de stam door bruinverkleuringen maar hiervoor moet je de boom omzagen en hiervoor lijkt het mij nog te vroeg. Het is immers niet zeker of het hier om verwelkingsziekte gaat.

De enige troost is dat er vanwege de worteluitlopers genoeg vervangers zullen zijn voor de oorspronkelijke boom.


Gegroet, de tuinprins
zondag 19 juni 2011 - 09:36
lentemode

Lentemode

Inderdaad, troost je, dat 'opnieuw beginnen'' gaat overigens erg snel en al gauw kun je rode fluwelen pluizen tussen het boeket zonnebloemen stoppen...
Mooi zicht !

Zondaggroeten,
Mia
zondag 19 juni 2011 - 11:16

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon