menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Plataan dood door gif

Con

Con

Wij hebben sinds 3 jaar 2 plataan bomen als parasol geplant staan in onze tuin.Nu heeft onze buurman in augustus vorig jaar een deel van 1 van de plantanen bespoten met gif.De bladeren werden helemaal bruin en vielen af.....wij gingen ervan uit dat deze in het voorjaar weer gewoon aan gingen groeien,maar nu inmiddels eind mei is het hele gedeelte van de bespoten plataan helemaal kaal en aan de stam van deze plataan ontstaan barsten en de schors laat daar ook los.
Mijn vraag is nu herstelt dit zich weer,kan ik er nog wat aan doen,moet ik de dode takken eruit snoeien ? Ik weet het niet maar wil mijn plantaan graag redden.
Wie weet wat te doen ?
zondag 29 mei 2011 - 22:22
Gehenna

Gehenna

Geen idee of dat goed komt maar ik zou hem aanklagen voor de schade.
Wat kost zo'n boom van dezelfde grootte?
zondag 29 mei 2011 - 23:13
Con

Con

Ja aanklagen wat gebeurt er dan nog meer ? Buiten mijn boom zijn er 4 buxus bollen helemaal bruin aan 1kant (de gespoten kant) mijn blauwe regen dood,klimop dood,maar mijn boom zou ik zo heel graag willen redden !! Dus als iemand er ervaring mee gehad heeft en weet wat ik nu nog eraan kan doen....hoor ik dat heel graag.

maandag 30 mei 2011 - 08:36
Polplastron

Polplastron

Heb je enig idee wat voor gif die buurman gebruikt heeft?
Overigens; met welke reden spuit hij vergif op jouw platanen? Dat lijkt me bijna voer voor een rechtszaak!
Als de boom niet uitloopt kan je altijd wat schors van een jonge tak wegkrabben; als wat eronder zit nog groen ziet is er nog leven, zoniet is de boom waarschijnlijk dood.

Hoe dan ook zou ik met die buurman een serieus gesprek hebben over de vergoeding van de door hem beschadigde planten. Indien je dit zomaar laat gaan, kan je alles wel vervangen, maar heb je geen garantie dat het niet nog eens gebeurt!

Groeten,

Pol
maandag 30 mei 2011 - 12:33

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon