menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Beslissen over Malussoort TIPS GRAAG

Nigella

Tekst aangepast

Nigella

Er is hier een boompje uitgegooid en we zouden een Malus in de plaats zetten. Hebben al eens SERIEUS gemist want er staan hier 5 malussen . Zogezegd voor appeltjes voor bloemschikken, maar die vallen veel te klein uit om echt te gebruiken

Nu wil ik zeker zijn dat de boom aan volgende voorwaarden voldoet
- moet RODE (liefst donkere) appels geven
- GROTE appels
appels LANG AAN DE BOOM
-liefst een LAAGstam of struikvorm
-snel groeien als dat kan
-zo smal mogelijk

Ik heb al volgende soorten gedacht, maar misschien is het toch nog beter dat iemand met ervaring tips geeft

Malus red obelisk (zoals hier als een aangehaald) , voldoet aan vorm van de boom maar heeft blijkbaar kleine vruchten die maar tot nov aan de boom blijven

Malus crittenden voldoet omdat die appels tot feb aan de boom blijven, maar ik vrees voor de hoogte

Malus floribunda heeft een overvloed van appels, en wordt ergens eens beschreven dat het een grote struik kan zijn

Malus red Sentinel zou je kunnen leiden naar het schijnt en die heeft volgens een kennis goeie appels

Maulus Royalty zou ook in zuilvorm kunnen, maar ik weet niet hoe groot die appels wel zijn.


Wie helpt ons hier een beetje meer klaar in zien
zaterdag 16 december 2006 - 08:37
Fons

Fons

Nigella, beschrijving red sentinel in mijn tuin.
Donkerrode appeltjes doormeter ong 2cm
laagstam, stamhoogte ong. 1,60m
Nog steeds appeltjes aan de boom, maar vanaf nu zijn ze gelijdelijk hun hardheid aan het verliezen waardoor de merels er beginnen in te pikken
tamelijk trage groeier maar zeer goede opbrengst vruchten
boompje is breed uitgroeiend.
Groetjes Fons.

[afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 17 december 2006 - 20:40
Nigella

Nigella

ja Fons ik had dat bij die ander topic ook al gezien, is een van de mogelijke opties, vooral als we het in laagstam zouden kunnen krijgen, zou dat ok zijn.

zondag 17 december 2006 - 20:44

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon