menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Fatsia of Fatshedera

Pieke

Pieke

Terwijl ik bezig was met de topic over de zwart wordende punten van mijn Fatsia schoot me nog iets tebinnen.

De hovenier zei dat dit geen Fatsia is maar een Fatshedera. Nou heb ik gegoogled naar het verschil tussen beide en heb gelezen dat de Fatsia sterke stammen heeft en op zichzelf kan staan, de Fatshedera kan dat niet zo goed en wil liever ergens tegenaan hangen.

Ik twijfel omdat de stammen dik genoeg zijn en hij hangt totaal niet (behalve dan de aangetaste bladeren ). Ook de bloemen komen overeen met wat ik kan vinden. Kan iemand me helpen om het verschil te zien? Ik denk namelijk dat het echt een Fatsia is. Maar ja, zo'n hovenier zal het toch wel beter weten dan ik dus ik twijfel enorm.

Nog een foto...

Struiken & Bomen

donderdag 5 mei 2011 - 12:24
deHaan

DeHaan

Je hebt toch echt een Fatsia japonica en geen Fatshedera
donderdag 5 mei 2011 - 22:23
Pieke

Pieke

Fijn! Ben ik echt blij mee. Ik dacht 'zo'n hovenier zal het wel beter weten' maar opeens dacht ik 'ik vraag het gewoon hier'. Bedankt voor uw reactie!
vrijdag 6 mei 2011 - 11:10
Pieke

Pieke

Dankjewel! Gelukkig heb ik een Fatsia, ik begon erg aan mezelf te twijfelen. Fijn om te weten dat het een echte Fatsia is.

Wat gek dat planten ook onderhevig zijn aan modegrillen. Niemand die ik kende vond Sanseveria's leuk. Ik wel. Doen me aan cactus denken, aan zonnig en natuur. Maar niemand had ze. Ik heb ze nog steeds! Ze moeten wel wat beter verzorgd worden denk ik, ik vergeet ze regelmatig. Ze belonen me dan met hun bloemen die 's avonds overweldigend zoet ruiken. Dit jaar heb ik ze niet gehad... Ik ben beter voor ze gaan zorgen... Dus geen bloemen!

Nu maar hopen dat mijn Fatsia opknapt. Hij was heel klein toen ik hem kocht en dat was in het eerste jaar hier, de eerste echte tuinplant.

Bedankt!

zaterdag 7 mei 2011 - 10:10

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon