menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Onderbeplanting malus

Ga naar meest recente reactie

cetinel

Cetinel

opzij van de oprit heb ik een strook van 6,5 meter lang en twee meter breed,mijn idee was om daar 2 malus "red obelisk" te planten en daaronder rozen en lavendel...
is dat een goed idee,ik vind het wel leuk om langs een vak vol lavendel te lopen of rijden als ik thuiskom,maar hoe zit het met rozen en de malus...
moet je een boomspiegel houden onder de malus??
woensdag 13 december 2006 - 21:02
Plantadvies

Plantadvies

Kunt u ook vertellen wat de grondsoort en de zonnestand is.
woensdag 13 december 2006 - 21:22
cetinel

Tekst aangepast

Cetinel

grond is doorlatende grond luchtig,geen klei of leemgrond
was vroeger (meer dan 20 jaar)een paardewei. tis vrij donkere grond
zonnestand....... krijgt zon vanaf de middag tot s'avonds ongeveer...
woensdag 13 december 2006 - 21:24
Plantadvies

Plantadvies

De Malus, lavendel en de roos, kunnen hier prima staan. Als u de boomspiegel vrij houdt, kan water, zuurstof en voeding makkelijker bij de wortels komen. Wilt u geen last van onkruid, dan is een dichte onderbeplanting een prima oplossing.

Plantadvies.
woensdag 13 december 2006 - 21:49
cetinel

Cetinel

aha! goed,en hoe groot moet die boomspiegel zijn voor een malus " red obelisk"?? ongeveer 1 meter in doorsnee of toch beter wat groter???
woensdag 13 december 2006 - 22:50
Plantadvies

Plantadvies

1 meter is prima.
donderdag 14 december 2006 - 15:02
WiPe

WiPe

Als u de boomspiegel vrij houdt, kan water, zuurstof en voeding makkelijker bij de wortels komen. Wilt u geen last van onkruid, dan is een dichte onderbeplanting een prima oplossing.


Als je gene last van onkruid wil, is het dan geen probleem dat water, zuurstof en voeding minder makkelijk bij de wortels kan?
Of omgekeerd, gaat de boom niet slechter groeien als je een dichte onderbegroeiing geeft?

Naar mijn gevoel zit hier minstens een tegenstrijdigheid in dat advies.
donderdag 14 december 2006 - 15:31
Plantadvies

Plantadvies

Een boomspiegel vrij houden, gaat meer op voor een bestrating. Door grond kan altijd makkelijker water,voeding en zuurstof komen.
vrijdag 15 december 2006 - 09:49
WiPe

WiPe

Je hebt dus niet bedoeld dat het beter is om de boomspiegel vrij te houden van beplanting?

Dat had ik dan verkeerd begrepen.
vrijdag 15 december 2006 - 11:29

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon