menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Laurierkers ... wat te doen

groengroentje

Groengroentje

Hallo,

We hebben hier in onze tuin een aantal laurierkersen staan. Ze stonden ongeveer in haagvorm maar waren wat verwilderd.

Ik heb ze daarom teruggesnoeid, eerder gezaagd en buiten dikke kale takken met hier en daar een groen blaadje en een lelijk zicht blijft er weinig van over.

Nu staan de struiken ook helemaal niet mooi op een rij zoals we ze zouden willen. Ze zijn van binnenuit ook zeer slecht gegroeid omdat ze nooit echt van jongsaf mooi gesnoeid zijn geweest naar haagvorm en ik vraag me af ... ben ik er niet beter aan van gewoon deze (zijn er 3 misvormde kale) uit de doen en er dan (want willen de haag ook langer maken) een 6- tal nieuwen in de grond te steken? Denk dat laurierkers nog vrij goed meevalt qua prijs of niet??

Heb er wel een paar kleine scheutjes van, maar dat zal wss nog jaren duren voor dat iets geeft. Die groeide onder de haag.

Maar kan je nu laurierkers aanplanten / kopen/ vinden??? Of doe je dat best een ander moment??

Kan iemand me hier wat raad bij geven?
maandag 2 mei 2011 - 11:18
iecee

Iecee

je kan hem bijna helemaat kaal knippen en hem weet in vorm snoeien
als het niet lukt kan je in het najaar nog nieuwe zetten een betere soort bv
het is toch te laat om ze nu nog te planten en met die droogte van nu is het helemaal riskant
maandag 2 mei 2011 - 22:58

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon