menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Boom binnenshuis

Ga naar meest recente reactie

Lore

Lore

Hoi,

Ik zou graag een (kleine) boom of grote struik binnenshuis houden, waar mijn katten kunnen in klimmen. Dus met redelijk dikke stam en niet giftig (maar als ik suggesties heb, kan ik dat laatste zelf wel opzoeken). Er zitten 2 grote veluxen in ons schuin dak, dus er is wel wat licht. Ik weet niet of het echt een haalbare kaart is, maar je weet nooit.
bedankt hoor.
Lore
dinsdag 12 december 2006 - 14:40
Rodger

Rodger

En............ Lore ,niets is toch gemakkelijker dan je poezen buiten in een boom te laten klimmmen.
Waarom zo moeilijk maken als het gemakkelijk ook gaat ?
Of zijn het poesjes die niet buiten mogen?
Je zou misschien kunnen een dikke tak van een boom in je huis bevestigen om je poezen te laten opklimmen ,het hoeft daarom toch geen groeiende boom te zijn .
groetjes
rodger

woensdag 13 december 2006 - 17:30
deHaan

DeHaan

Zet er een ficus benjamin neer.
Als je die regelmatig snoeit, hou je die klein.
Zijn in vele maten te koop.
Kan in de vrije natuur 20 meter hoog worden
woensdag 13 december 2006 - 19:34
annis

Annis

Zoals Roger schrijft kun je het beste een dikke kale tak plaatsen. De meeste planten zijn vaak niet goed voor dieren. Het sap van de Ficus benjamina werkt irriterend op huid en slijmvliezen. Daar worden je katten ook niet gelukkig van. En zullen zo ook de plant mijden.
Succes met het zoeken van een geschikte klimplaats voor de katten.
Annis
donderdag 14 december 2006 - 13:48
Lore

Lore

Bedankt hoor voor de reacties!
En een palm, zou die het goed doen?
Graag een boom buiten waar ze in kunnen klimmen, maar ik woon in de stad, geen tuin dus maar een koer. wie weet op lange termijn, daar droom ik toch van. De poezen rennen over de daken maar kunnen nergens in klimmen. Misschien beter zelf een klimpaal maken dan, of idd een kale tak.
donderdag 14 december 2006 - 20:08
Rodger

Rodger

Lore, een palm is ook niet echt zo praktisch ,het moet al een serieus exemplaar zijn om wat van een stam te hebben ,en dan zit je nog met de neerhangende grote bladeren waardoor ze niet hoger kunnen.
Misschien eens te rade gaan bij vrienden om aan een dikke tak te geraken met wat zijtakken eraan om je poezen wat klimgenot te bezorgen.
groetjes
rodger
vrijdag 15 december 2006 - 20:20
Lore

Lore

Dankjewel voor de tip. Zijn bepaalde bomen daar ideaal voor?
maandag 18 december 2006 - 10:19
corrielat

Corrielat

Beste Lore, ik kan je misschien een goede tip geven, ook ik heb een katje wat niet buiten mag, i.v.m
vogelliefhebbers in mijn buurt, daarom plaatste ik een plant in mijn kamer met speeltjes, ik dacht leuk voor hem, maar wat denk je!!!!!! toen het na een tijdje heel erg naar kattenpies stonk , bleek hij het zand als plasplek te gebruiken!!!!dus de rest snap je wel denk ik, dus geen aanrader een boom of plant, misschien heb je meer aan een kattenflat, is een leuk speelpaleisje voor hem , te koop in een dierenspeciaalzaak, succes!!!
maandag 18 december 2006 - 10:31
Lore

Lore

ai! daar heb je wel gelijk in natuurlijk!
misschien is een klimpaal inderdaad interessanter dan!
maandag 18 december 2006 - 12:10

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon