menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Magnolia zonder bloemen

Pieke

Pieke

Mijn magnolia, die ik drie jaar geleden kocht, bloeide het eerste jaar uitbundig maar kreeg ook schimmel. Het tweede jaar ook weer schimmel en maar een paar bloemen. Vorig jaar schimmel ondanks dat ik vroeg tegen schimmel spoot. En maar een bloem...

Dit jaar zie ik drie knoppen. Om nou te zeggen dat het een kleine struik is: nee. Maar slechts drie bloemen (in ieder geval twee, over een knop twijfel ik nog) is toch wel heel weinig.

Wel is het zo dat we tuinmannen hadden aangenomen die hem in een ton hebben laten staan. Hij stond daar wel heel vochtig in. Ik heb gaten in de ton gemaakt en er onderin van die bruine drainagesteentjes in gedaan. En dit jaar hebben andere (leuke) tuinmannen hem bij de vijver geplant.

Hopelijk gaat hij het doen. Maar: weet iemand of het nog goed kan komen met mijn magnolia en ook: zijn er dingen die ik moet doen of laten???
zondag 17 april 2011 - 16:38
WiPe

WiPe

Magnolia verdragt gene natte voeten. Zuurstofgebrek is zeer nadelig voor deze planten.

Vanuit dezelfde optiek kan je ook best de plantdiepte controleren. De bovenste wortels mogen maar net onder de grond zitten.
zondag 17 april 2011 - 17:38
Pieke

Pieke

Aha. Dus in de pot was eigenlijk niet goed. Hij staat nu bij de vijver en niet al te diep denk ik: de tuinmannen hebben hem daar neergezet. Dan zal het wel goedkomen hoop ik. Ik zal de schimmel in de gaten houden en hoop dat hij niet de kop opsteekt.
En dat hij dan volgend jaar misschien zal bloeien!
zondag 17 april 2011 - 17:45

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon