menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wanneer beste snoeien van fagus - en carpinus haag

dendrodan

Dendrodan

Heb eind 2009 een fagus haag en carpinus haag gezet. Maar blijk dat mijn fagus haag 125cm hoog bij het planten vorig jaar amper tot een beetje gegroeid is de max hoogte is 140cm. Heb er dit voorjaar de dode planten uitgehaald en de grond verbeterd en er nieuwe geplant van 180cm. Nu heb ik van verschillende mensen gehoord dat je ze direct moet in toppen als je geplant hebt. Toen ik de vorige in 2009 planten had leverancier gezegd pas toppen als je de gewenste hoogte hebt bereikt. Aangezien er in mijn buurt nu veel tuinaanemers bezig zijn had ik gevraagd aan hen wanneer ze het beste moeten gesnoeid worden. Ze zeiden allemaal iets anders . Wel zeiden ze me als je ze snoeit worden ze dikker, maar de ene zegt dat je moet wachten tot je de gewenste hoogte hebt de andere zegt ieder jaar de top snoeien. Wel wachten tot dat de bladeren erop zitten.
Wat is jullie mening.
De fagus en carpinus staan op 1 lijn de fagus staat bijna tegen de woning voor de privacie en de capinus staat vanachter.
De fagus is eerst de rode 10meter dan 10meter groene variant dan 10meter carpinus. De laatste 8 meter staan framboze en bramen .
zondag 3 april 2011 - 14:00
koen

Koen

zijtakken insnoeien en top pas snoeien als ze de gewenste hoogte bereikt hebben,


Groeten, Koen
zondag 3 april 2011 - 22:23
Polplastron

Polplastron

Bij Fagus zou ik toch ieder jaar een klein beetje laten groeien en toppen i.p.v. ineens door te laten schieten. Dat geeft een mooiere dichte haag.
maandag 4 april 2011 - 08:15

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon