menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Taxus

Ga naar meest recente reactie

Lut2

Lut2

Mijn taxushaag ziet er momenteel op sommige plaatsen behoorlijk geel uit.
Ik heb ze als klein plantje aangeplant zo'n 3 jaar geleden. Ze is nu ongeveer 1 m hoog.
Zou ze nu toch nog kapot gaan of is er een tekort aan een voedingsstof in de grond?
Wie weet raad?
zondag 3 december 2006 - 10:35
hildavw

Hildavw

Over voedingsstoffen weet ik niet veel, maar ik kan je wel aanraden in het voorjaar de taxus flink in te snoeien, zodat alle gele stukken weg zijn.
Taxus kan zelfs tot op de stam gesnoeid worden !
zondag 3 december 2006 - 10:38
jp

Jp

te natte grond kan een probleem zijn.
ook schade door de larven van taxuskever kan.
maandag 4 december 2006 - 10:28
Lut2

Lut2

jp, hoe zie je dat er larven van de taxuskever zijn?
Uiterlijk is er aan de plant niets te zien.
Lut
maandag 4 december 2006 - 16:58
Rodger

Rodger

Lut , als taxus geel uitslaat is dat meestal door te natte grond .
Hoe zit dat daar met u grond ?
Bij zandgronden is er meestal geen probleem ,maar op zware natte gronden gedijd taxus meestal niet goed.
groetjes.
rodger
maandag 4 december 2006 - 19:02
Lut2

Lut2

Rodger,
Mijnen grond is nogal nat ja. Maar die taxus staat naast mijn terras en daarna gaat het bergaf, dus zou ik zo denken dat het water wegstroomt http://forum.tuinadvies.be/smileys/smile0012.gif
http://forum.tuinadvies.be/smileys/smile0012.gif
Of niet soms?
Lut
dinsdag 5 december 2006 - 17:19
Lut2

Lut2

Sorry, mijnen smiley is genen smiley
dinsdag 5 december 2006 - 17:21
WiPe

WiPe


Maar die taxus staat naast mijn terras en daarna gaat het bergaf, dus zou ik zo denken dat het water wegstroomt Lut


Niet per definitie,
veel, zoniet alles hangt af van het feit of het water wat in de grond trekt al dan niet kan zakken. Als er bvb. een storende laag o.i.d. zit kan het gebeuren dat de planten (plaatselijk) met hun voeten in het water zitten.
woensdag 6 december 2006 - 12:45
jp

Jp

larven van de taxuskever zijn dikke maden die in de grond, bij de wortels zitten. Even googelen bij "afbeeldingen" en u krijgt een goed beeld.
woensdag 6 december 2006 - 19:32
martine

Martine

wij hebben net ook taxus aangeplant, en hebben ook zware grond. hij is wel vermengd met veel compost, ik hoop dat hij ook geen last krijgt van natte voetjes, want de taxus is wel een dure haagplant, duurder dan ik dacht.
Martine
donderdag 7 december 2006 - 18:13

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon