menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

4 fruitboomkes geplant zucht

Ga naar meest recente reactie

cetinel

Tekst aangepast

Cetinel

bouwgrondje gekocht,plannen gemaakt..
soms iets te hard van stapel gelopen....boomkes besteld,en wachten maar..
en een paar dagen geleden de eerste 4 boomkes binnen( halfstam appels en een pruim.de rest wacht ik nog op...
ik vol enthousiasme ,lunchpakket gemaakt,boomkes opgehaald,boompalen gekocht,spade en de rest mee in het busje en richting grond om mijn allereerste boomkes in de grond te steken( nog steeds blij en vrolijk)
eerst met bamboe stokken de plaatsen gemarkeerd van alle bomen die er moeten komen( inc diegene die er nog niet zijn)zodanig dat ik later niet alles weer moet nameten.
en dan het grote werk: putten graven,onkruidwortels verwijderen,de grond rondom goed losmaken,veeeeel pieren in de grond,goed!!jammer dat mijn kippen er niet bij konden zijn...die konden dan "meehelpen"
in ieder geval: ik krijg jeuk...aan de handen en de armen..,ja ik ben een beetje allergisch zeg ik nog tegen mijn zus.
we doen verder( ik krab af en toe)
na boom nr 2 heb ik het gevoel dat mijn oren dichtzitten en dikke amandelen..
na boom 3 sta ik vol bobbels( zus schrikt zich een ongeluk,stop er maar mee!!)ik krab me een ongeluk en sta te snotteren tot en met....nog 1tje,tis bijna gedaan...
na de vierde heb ik een piepende ademhaling,mijn linkeroog is bijna dicht
en de tranen stromen over mijn gezicht,hele gezicht is opgezwollen en polsen staan dik....en dan krijg ik last met de ademhaling...
nu heb ik echt wel schrik.......
ik zie mezelf al in sneltrein naar de spoed vertrekken,snel weg daar en naar huis onder de douche denk ik...
er moet iemand mee voor het geval dat het erger word( zus meegepakt weer)het lijkt wel alsof mijn hele gezicht en armen ingesmeerd zijn met tabasco...zus kijkt de hele rit uit haar ooghoeken om te zien of ik wel ok ben,en ik denk: der zijn nog meer bomen die geplant moeten.......
ik heb vroeger wel es allergische reacties gehad maar dat beperkte zich tot roodheid en veel krabben en een uur of drie later was het gedaan...
ik weet niet wat het gisteren was,maar eer ik aan de rest van de boomkes begin stap ik wel naar de dokter om een paardemiddel hoor!!!
na de douche was het precies iets beter met de ademhaling,verder wel nog steeds tranende ogen en heel veel jeuk.
iedereen die me zag verschoot zich een ongeluk: wat is er met jou gebeurd zeg!!
de natuur zeg ik...
nu heb ik alleen nog een dikke linkeroog,bloeddoorlopen ogen en schrammen en plekken van het krabben
mijn linkeroog traant en jeukt wel nog steeds....
mijn man was er natuurlijk( na de eerste schrik)weer met zijn commentaar:gij ook met uw boomkes,konde nie wachten!
hij vroeg ook waarom ik niet oplette bij de brandnetels????? da was nie van de brandnetels slimmeke!! der staan er daar amper!
iedereen zegt nu: hou der maar al mee op! da is het toch niet waard....
laat iemand anders die boomkes maar planten,maar dat wil ik dus net niet
binnenkort komen er nog 3 notelaars,1 kastanje,2 cornussen,2 eleagnussen,eucalyptus nog een paar hazelaars en verder nog wat fruitboomkes( kwee,kers,pruim,amandel,)ik wil die zelf zetten...
maar niet op deze manier,dus toch eerst bezoekje aan de dokter...




donderdag 16 november 2006 - 09:14
Merel

Merel

Cetinel, ik leef met je mee
hopelijk bestaat er een paardemiddeltje voor je zodat je toch wat kan genieten van jouw stukje natuur!

Merel
donderdag 16 november 2006 - 15:56
Tine

Tine

Arme Cetinel.
Denk er maar aan dat je later alleen maar vitamines plukt .

Tine.
donderdag 16 november 2006 - 16:50
Adrienne

Adrienne

Hallo Centinel,

D'as jammer, zo gaat de pret er nog af.

Heb ik vorig jaar gehad van klimop snoeien pfffff
Nu ...... beschermen maar, Goed gesloten overall, trui met hoge koll,
hoge botten en de pijpen van de broek er in gestoken, lange handschoenen,
en ...... een flinke laag goudsbloemzalf op mijn snoet.
T' is echt geen zicht maar het helpt me wel.
Nadien meteen de douche onder, lekker lang dat alles er goed afgespoeld is.
Geen bad !!!! da geeft nog meer problemen.
Enfin, zo kan ik toch nog een beetje mee snoeien.
donderdag 16 november 2006 - 18:47
sylvain

Sylvain

Beste Centinel spytig meisje dat ge zo iets voor krygt maar ik denk dat het niet is van die boompjes te planten ,er kan van alles zyn waar gy een verkeerde reactie op geeft ik kryg dat nogal eens met het snoeien van coniferen en dan is de jeuk present maar plant gerust uw boompjes maar verder en als het dan terug komt dan zou ik my laten testen op een allergie want dan ben je wel ergens alergies voor maar ik hoop dat het met die ene keer zal blyven en dat ge er kunt van genieten dag mvg
donderdag 16 november 2006 - 22:11
lisa

Lisa

centinel,ik hoop toch voor jou dat het snel over is ,dat je toch zo een allergie kunt krijgen niet
normaal,ga zeker naar de doktor michien heeft hij iets goeds voor kan men zien men plant iets moois in de tuin en moet het met allergie doen gauw beter worden

lisa
donderdag 16 november 2006 - 22:19
cetinel

Cetinel

Beste Centinel spytig meisje dat ge zo iets voor krygt maar ik denk dat het niet is van die boompjes te planten ,er kan van alles zyn waar gy een verkeerde reactie op geeft ik kryg dat nogal eens met het snoeien van coniferen en dan is de jeuk present maar plant gerust uw boompjes maar verder en als het dan terug komt dan zou ik my laten testen op een allergie want dan ben je wel ergens alergies voor maar ik hoop dat het met die ene keer zal blyven en dat ge er kunt van genieten dag mvg



of het nu van de boomkes komt of niet dat weet ik zelf ook niet helemaal,daarom ook dat ik er niet direct de brui aan geef....
wel is het zo dat ik contactallergie heb bij bladeren van bijvoorbeeld de vijg en de kiwi en zo ,maar de boomkes die ik plantte waren nagenoeg bladloos....
persoonlijk denk ik dat het gras de boosdoener is: het gaat nl om een perceel dat met gras was gezaaid( was ooit een paardenwei) het gras stond ook al hoog,en was nat..
en ergens eens doorlopen of er een uur of drie met je handen en neus bovenop zitten en in zitten wroeten is ook niet hetzelfde hé.
als ik boontjes pluk en zo zit ik ook steeds lekker paar uurkes te krabben,perziken : hetzelfde...
vrijdag 17 november 2006 - 23:54
sylvain

Sylvain

beste Cetinel ik hoop meisje dat ge nu als het iets kouder wordt dan toch uw geliefde boompjes kunt zetten en dat ge er volgend jaar kunt van genieten doe dan dat gras maar weg en zet er een mooie beplanting in de plaats groetjes Sylvain
zaterdag 18 november 2006 - 20:31
cetinel

Cetinel

ja sylvain,maar wat zet ge dan op 1500 m² waar schaapkes en kippen zouden moeten lopen???( kippen heb ik hier al,die gaan mee maar we wilden er ook paar schaapjes bij...)
ik heb hier een piepklein grasveldje en die rijd ik ook zelf af,geen probleem,maar dan kom je dus niet aan het gras zelf...
ik weet het ook niet hoor,ik denk maar wat.
ik was zo enthousiast van eindelijk ruimer te gaan wonen(qua grond dan) en mijn droom van een grote hof met paar rondlopende beestjes.....
als alles achter de rug is zal het wel meevallen zeker??
ondertussen wacht ik op het binnenkomen van mijn drie notelaars en kastanje...
heb wel eventuele vrijwilligers die ze willen planten,maar das toch niet hetzelfde vind ik...
ach ja,voor hetzelfde geld was het iets totaal anders.......
zaterdag 18 november 2006 - 21:58
sylvain

Sylvain

ja centinel ge moet het langs de positiefe kant bekyken en ge klink eigenlyk zo vrolyk houden zo meisje, ik heb hier ook myn drie kipjes en myn vyftien konyntjes , ik heb een gedeelte van myn gazon verranderd in borders en parkjes maar dan met de klein kinderen op het gazon geeft toch een speciaal gevoel, en dat mag je in geen geval verliezen he centinel zodus ik denk ook niet dat het de gras zoden zyn profiteer er maar van het zal zekers lukken veeeeeellllllllll geluk groetjes ( en plant ze goed )
zaterdag 18 november 2006 - 22:24
cetinel

Cetinel

drie kipjes? haha ik heb er hier 22 lopen,een paar hebben?? ge moogt kiezen,wyandottekes of ukkelse baardkrielen???
en ik wou daar dan ook een paar ganzen bij....
ik heb maar 1 konijn,ons taco,die gaat steeds de kippen koeieneren( heeft een hok,maar enkel voor de heb,die woont bij de kipjes of bij ons gelijk het heur uitkomt!)ze heet taco


kippies genoeg!!

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]


ik stop der maar al mee,tis hier een tuinforum geen kippen!!
ach ja,positief blijven hé...
als er weer een paar boomkes zijn geplant horen jullie wel wat het heeft gegeven.
zaterdag 18 november 2006 - 22:34
sylvain

Tekst aangepast

Sylvain

cetinel gy hebt daar pracht exemplaren byzitten daar moet ge mee naar de schouws mee gaanik heb nu veertien dagen twee nesten jonge konyntjes een van 9 en een van 8 jongen maar hier gaat het voor de kweek maar had een nestje na vyf dagen heeft ze de voedster ze laten steven ik denk dat de moeder er niet op voor beryd was is haar eerste nest en ze had te weinig wol om ze te bedeken, en ik had er nog een paar keer hooi bygelegd maar helaas ze heeft ze laten gaan maar ga nu in het voorjaar opnieuw proberen en dan afwachten ik ga eens zien cetinel of ik de foto er op kryg , ik heb van de twee kleinkinderen ook zo twee dwergkonyntjes zitten zyn al byna 3 jaar daar mag niets met gebeuren he groetjes dag


[afbeelding verwijderd niet-https]
zaterdag 18 november 2006 - 22:47
cetinel

Cetinel

ons taco is ook drie! is een nederlandse hangoordwerg,maar als ik ruimer verhuis komt er wel een échte franse hangoor!én een vlaamse reus!
deze heb ik twee keer laten dekken,de eerste keer was een misval en bij de tweede kwam het eerste kleintje wel maar de tweede niet,die was blijkbaar veel te groot,dierenarts heeft het( al dode)konijntje met veeel moeite verwijderd,taco was bijna dood! en naar dat ander kleintje heeft ze ook niet meer omgekeken,dus besloten om haar niet meer te laten dekken.
voor we verhuizen ga ik haar laten sterilizeren want er lopen veel wilde konijntjes in onze achtertuin daar...
ach,tentoonstellingen....ik heb mijn kipjes voor de lol,maar probeer wel steeds mooie exemplaren te krijgen....de orpingtons hier zijn afstammelingen van ouders die in engeland als de beste waren gekeurd( helpt als ge een vriend hebt die wél meedoet aan keuringen hé)
ik heb nu deze rassenrpingtons,cochins groot(zwart en buff)mechelse koekoek,wyandotte,brahma,zijdehoen en nog een paar mixjes o ja en mijn ukkelkes natuurlijk!
zaterdag 18 november 2006 - 22:53
cetinel

Cetinel

ach wat is dat toch lief hé,een nest konijntjes........
mooie kleurkes!
zaterdag 18 november 2006 - 22:55
lisa

Lisa

centimel wat zijn dat schatjes ziet er heel lief uit doe je ze s,avonds binnen of laat je ze
gewon buiten ?zij heben mooie kleurtjes ,en de konijnen sylvain heel mooi zien er schatig uit
als ze zo klein zijn
zondag 19 november 2006 - 09:15
cetinel

Cetinel

kipjes hebben een "hok" van 20 m² (waar taco vaak gaat logeren dus!)
s'avonds gaan ze zelf naar binnen en daar op stok,eitjes leggen ze binnen in de legnesten,verder lopen ze gewoon los in de ren.
zondag 19 november 2006 - 12:50
ines

Tekst aangepast

Ines

Prachtige diertjes...
Om eens op de allergie terug te komen U hebt toch geen Reuzenbereklauw daar in de omgeving?
ZIE eens op volgende site;
http://home.wxs.nl/~artee/droef/dlo/klauw.htm
groetjes,ines.
[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]Foto's van Neerlands tuin.
maandag 20 november 2006 - 23:41
cetinel

Cetinel

nope,geen bereklauw.
maandag 20 november 2006 - 23:44
ines

Ines

Of andere giftige....?
Ik denk dat U toch zult moeten uitzoeken waar Uw allergie vandaan komt...
anders is dit niet leefbaar op die manier, sterkte Cetinel....
maandag 20 november 2006 - 23:49
cetinel

Cetinel

ik zou het niet weten ines,mischien zijn er inderdaad wel andere giftige planten die ik niet bemerkt heb( al wat ik zag was: gras,zuring,paardebloem en hier en daar wat brandnetels,o ja en bramen,maar die heb ik hier ook)

ja jong kweet het,zeker nu er weer een aantal boomkes op komst zijn( lekker aan het regenen dus goede tijd om te planten denk ik zo,hoef ik niet te wateren om de paar dagen( is toch elke keer 20 minuten rijden)
ik stel een bezoek aan de dokter steeds uit wegens,te druk en geen tijd etc....maar zal toch es moeten want ik wil nu ook niet stoppen met in de tuin wat te doen.
we zullen zien( zei de blinde)
maandag 20 november 2006 - 23:53
ines

Ines

yep uitgesteld is niet verloren maar Uw gezondheid is belangrijker dan 1 boomke he...
Er bestaat goede medicatie voor dees soorten allergische reacties....
Het kan erger worden...denk er aan.
maandag 20 november 2006 - 23:57
cetinel

Cetinel

eu daar wil ik eerlijk gezegd niet aan denken....maar je hebt gelijk natuurlijk!
dinsdag 21 november 2006 - 00:02
ines

Ines

t'Ja ik heb een persoon bijna zien stikken...daarmee ben ik bang voor die symptomen natuurlijk.
dinsdag 21 november 2006 - 00:22
cetinel

Cetinel

t'Ja ik heb een persoon bijna zien stikken...daarmee ben ik bang voor die symptomen natuurlijk.


slik...............
dinsdag 21 november 2006 - 08:26
cetinel

Cetinel

ondertussen heb ik dus de uitslag( toch maar naar de dokter geweest)
ik ben blijkbaar serieus allergisch aéan latex!! in die mate zelfs dat een doosje handschoenen ergens in een kast in huis voldoende is om me ziek te maken...
ben wel blij dat het niet van de bomen was,en nu ik weet wat er scheelt,kan ik er ook wat aan doen.
vrijdag 8 december 2006 - 00:11
lisa

Lisa

wel goed centinel dat je er achter bent waar je allergisch voor bent -zo kun je rekening me houden wat wel en niet goed voor je is
vrijdag 8 december 2006 - 16:49
ines

Ines

Oef raadsel opgelost ...alle latex voortaan weg...
vrijdag 8 december 2006 - 23:37

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon