menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Snoeien

Ga naar meest recente reactie

Roos

Roos

Kan ik mijn lavendelstruiken nog snoeien of is het daar al te laat voor?
En hoe en wanneer moet ik de ribes en de forsitia snoeien?
groetjes Roos
dinsdag 14 november 2006 - 07:06
hugo

Hugo

Lavendel: je kan nu nog de uitgebloeide aren nog afknippen en na de winter de gewone snoei toepassen, wel uitkijken dat je bij het snoeien in het groene gedeelte blijft
Forsythia: snoeien direct na de bloei, als de bloemetjes bruin beginnen te worden, mag drastisch teruggesnoeid worden
Ribes: snoeien direct na de bloei. snoei één op de drie oude en uitgebloeide takken bij de grond weg. Herhaal deze manier van snoeien ieder jaar. Jonge uitlopers zorgen voor bloei het jaar daarop. Is de struik helemaal verouderd, pas dan verjongingssnoei in het midden van de winter toe, hierbij worden alle takken tot dertig centimeter boven de grond weggesnoeid.

groetjes
dinsdag 14 november 2006 - 08:58
Roos

Roos

Dank je wel voor het advies
groetjes Roos
dinsdag 14 november 2006 - 12:03
sylvain

Sylvain

Dag Hugo zodus ik heb een ribes staan die eigenlyk noch niet in verjonging is gesnoeid, die mag ik dan rond januari een terug snoei geven tot 30 a40 cm van de grond dan gaan we geen bloem hebben maar het jaar daarop pracht bloei dan ik denk dat ik zo juist zit he Hugo mvg SYLVAIN
dinsdag 14 november 2006 - 18:20
hugo

Hugo

klopt Sylvain, maar als je verjongingssnoei toepast de nieuwe grondscheuten ongemoeid laten,, en snoeien bij niet vriezend weer

groetjes
dinsdag 14 november 2006 - 20:20
sylvain

Sylvain

Dank u wel HUGO voor u goede informatie we beginnen er aan als het niet vriest maar mag eventueel al in eind januari begin februari zonder vries dagen dat het 5dagen later vriest kan dan geen kwaad Hugo mvg dag
woensdag 15 november 2006 - 00:55

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon