menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Camelia

Ga naar meest recente reactie

an

An

vraagje kan een camelia nog bloeien nu, hij heeft dikke knoppen aan het uit einde .
op het kaartje staat dat hij mei, juni bloeit, maar door het weer kan hij van slag zijn.
wie heeft dit nog meer,en hoe nu verder.?
gr an
dinsdag 31 oktober 2006 - 13:33
lisa

Lisa

an, bij mij is dit ook zo -ik had gedacht dat het komt vanwege het turbolente weer en het is ook lang mooi geweest niet normaal ,men weet dan nooit hoe de bloemen reageren

groetjes lisa
dinsdag 31 oktober 2006 - 19:30
an

An

ik heb hem dit jaar gekocht niet in bloei en ze zeiden dat ie volgend jaar zou bloeien 2007,
maar volgens mij staat ie volop in knop , want zo dik ik een blad knop niet ongeveer anderhalve cm dik.
en net wat je zegt het weer, maar als het vrijdag -1 wordt snachts zoals hier voorspeld is in nederland
vriezen die knoppen stuk,het zou de eerste bloei worden van mijn camelia .
raar he lisa , maar wat wil je met dit weer.
en je staat trouwens leuk op die foto, nou weet ik naar wie ik typ, jullie niet.
gr an
dinsdag 31 oktober 2006 - 20:20
Fons

Fons

An, die knoppen zullen pas volgend jaar beginnen te bloeien en kunnen wel wat vorst verdragen, maar vermits ge hem pas aangekocht hebt zou ik hem tijdes de winter toch tegen strenge vrieskou beschermen omdat hij waarschijnlijk in serre is opgekweekt en te wijnig weerstand heeft om buiten te blijven.
Vanaf volgend jaar kunt ge hem in de tuin planten en zal tegen de winter voldoende weerstand hebben opgebouwd om vorst te weerstaan.

Groetjes Fons.
dinsdag 31 oktober 2006 - 20:52
an

An

hoi fons ,jij staat ook leuk op die foto.
maar ik heb hem al sins half juni in de volle grond staan hij is zelfs iets gegroeit.
komen die knoppen nu dan niet meer uit?
hij red dat toch wel de winter moet ik dan niog iets doen dan ?
ik dacht dat ie goed geaard was nu , na 4 maanden .
gr, an
dinsdag 31 oktober 2006 - 21:01
Bowie

Bowie

Bij staat de camelia 'desire' klaar om zijn pracht te tonen: [afbeelding verwijderd niet-https]

Elke dag komt er iets meer kleur door, er staan zeker 20 knoppen op.

Die staat wel in een pot, kan die daar blijven instaan? Op label staat ook: winterharde exoot. Zou ik die toch niet best binnen zetten??
woensdag 1 november 2006 - 08:04
an

An

die is verder dan de mijne ik heb nog alleen groene knoppen,misschien dat fons het weet of je hem binnen moet halen ,mijne staat in de volle grond , het zou zonde als hij stuk gaat. we moeten maar even afwachten wie ons advies geeft. leuk die foto waar je op staat.
gr an
woensdag 1 november 2006 - 08:45
lisa

Lisa

gisteren heb ik toevalig gehoord dat men camelias de eerste twee jaar binnen houden
zal-[op televiesie]ja -wat is wijsheid

grotjes lisa
woensdag 1 november 2006 - 09:30
Bowie

Bowie

Zal hem dan maar omwikkelen met folie en binnenzetten.

An volgende keer moet je ook eens afkomen, dan weten we ook hoe jij eruitziet. Het is altijd prettig een gezicht achter die avatars te zien.
woensdag 1 november 2006 - 10:25
sugar

Sugar

Die knop op de foto, die plant bloemt binnen de maand
woensdag 1 november 2006 - 11:38
Fons

Fons

An, ik ging ervan uit dat ge uw plant pas aangekocht had en nog in pot stond,vermits hij al een hele tijd buiten staat in de volle grond zal hij wel aangepast zijn aan onze buiten temperaturen en kunt ge hem buiten laten, bij strenge vorst toch een beetje inpakken met vliesdoek of dergelijke.

Groetjes Fons.
woensdag 1 november 2006 - 19:04
an

An

vliesdoek heb ik niet weet je nog iets anders ,want je meestal wel in huis hebt.
gr an
woensdag 1 november 2006 - 19:09
an

An

bowie belgie is voor mij te ver , ik zal wel eens een foto hieronder zetten.
dan zie je mij ook.ik vind het wel jammer want dan hadden we met zijn allen kunnen praten over van alles en nog wat
gr . an
woensdag 1 november 2006 - 19:11
Fons

Fons

Bowie, die plant zou ik bij vorst toch maar binnenhalen, anders gaan die knoppen indien ze bloeien toch bruin worden,binnenzetten wil zeggen een koude plaats.

Groetjes Fons.

woensdag 1 november 2006 - 19:13
Fons

Fons

Een oude jas, jute, geen plastiek.

Groetjes Fons.
woensdag 1 november 2006 - 19:15
an

An

okee ik zal kijken of ik daar aan kan komen , is een jute zak dan niet te dun moet je hem dan nog vast
maken onder met een touwtje of zo
gr an
woensdag 1 november 2006 - 19:18
stekeltje

Stekeltje

bij ons staat die al 7 jaar in de volle grond, maar elk jaar voor de winter wordt die omwikkeld met noppenfolie en tot hier toe doet hij het nog altijd goed, elk jaar meer bloemen
donderdag 2 november 2006 - 00:36
an

An

stekeltje waar haal je noppen folie en is dat duur?
gr an
donderdag 2 november 2006 - 09:24
an

An

bowie hier sta ik met mijn kinderen op,(twee er van want ik heb ook nog een zoon) dit was in artis, je vroeg toch hoe ik er uit zie ik sta een beetje in het midden) eigelijk hoort hij hier niet thuis ik had hem liever bij het onder werp babbelen gezet , maar hier ben ik dan. [afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 2 november 2006 - 09:46
an

An

hier de 2 fotos van mijn camelia [afbeelding verwijderd niet-https]
mijn plant
gr an
donderdag 2 november 2006 - 10:03
an

An

mijn knop en aankoop blaadje van toen.
gr an [afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 2 november 2006 - 10:06
an

An

ik heb de mijne net in een oude hoeslaken gedaan, want het gaat vanacht vriezen.
en ik heb mijn stokroos binnen gehaald.
gr an
donderdag 2 november 2006 - 17:01
Fons

Fons

An,het is niet nodig bij deze temperaturen al te beschermen, ik heb 3 camelia waarvan 2 al jaren in volle grond, heb nog nooit tijdens de winter bescherming aangebracht, hebben toch al nachttemperaturen van -13°c overleeft zonder schade,wel pak ik hem in tijdens de maand Maart als er vorst voorspeld word en dit om de bloemen te beschermen want het is een vroege bloeier.

Groetjes Fons.
donderdag 2 november 2006 - 18:37
an

An

ja maar zoals je ziet fons heb ik er ook al knop in zie fotos, en ik heb een foto van mij zelf geplaatst.
gr an
donderdag 2 november 2006 - 19:01
Fons

Fons

De mijne staan ook vol knoppen en die kunnen tegen vorst gaan na de winter uitlopen, van het ogenblik dat die bloemknoppen gaan uitlopen is er gevaar voor bevriezen zoals de foto van bowie toonde.
groetjes
donderdag 2 november 2006 - 19:33
an

An

dus de mijne kunnen dus niet bevriezen, ik heb hem nu afgedekt maar dat hoef ik dus niet meer te doen.ook niet als het -10 wordt.
alleen als de bloemblaadjes te zien zijn,blijven ze dan nog zo lang in knop staan er staat op het kaartje dat ie mei ,juni bloeit.
gr an
donderdag 2 november 2006 - 19:47
Bowie

Bowie

An, fijn dat je een foto geplaatst heb, nu weten we met wie we schrijven.

Nog eens foto van deze morgen: [afbeelding verwijderd niet-https]
Die staat weer een beetje verder open.

Die knop op de foto, die plant bloemt binnen de maand

Dat wil dus zeggen dat ik tegen kerstmis, camelliabloem heb ipv kerststerren.

Heb hem wel gisterenavond in de veranda gezet.
vrijdag 3 november 2006 - 08:39
an

An

tania hij is echt mooi ,maar wat ver al is die van jou, ik had ook geen knoppen verwacht er staat op mijn kaartje mei.
en die man van dat tuin centrum zei dat ie pas volgend jaar zou bloeien.
jij hebt met kerst het voorjaar al weer binnen,maar dat betekend dat we in mei geen bloeiende camelia hebben.ik misschien , maar jij van de winter.
ik had hem afgedekt maar volgends fons hoefde dat niet met de mijne.
gr.an
vrijdag 3 november 2006 - 09:06
Bowie

Bowie

Inmiddels staat de camelliaknop al wat meer open: [afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 23 november 2006 - 12:34
annis

Tekst aangepast

Annis

Ik heb gehoord dat er ook Camellia's zijn die in het najaar bloeien en dat deze soorten nog niet volop verkrijgbaar zijn. Mooie foto van deze Camelliaknop zal mooie zijn als hij open gaat.

Annis
donderdag 23 november 2006 - 13:52
Bowie

Bowie

Op het kaartje staat enkel: winterhard exoot Camellia 'Desire'.
donderdag 23 november 2006 - 14:08
Adrienne

Adrienne

wow Tania,

Die wil ik wel
Maar ja ..... wie niet hé
donderdag 23 november 2006 - 18:55
Bowie

Bowie

Maar die blijft toch lekker de mijne.
donderdag 23 november 2006 - 22:52
an

An

tania wat is de jouwe mooi en wat een mooie kleur,had ik dat geweten had ik ook een zacht roze gekocht ik heb een rode.
gr an
vrijdag 24 november 2006 - 20:10
Bowie

Bowie

Foto van deze middag: [afbeelding verwijderd niet-https]
zaterdag 25 november 2006 - 18:54
Pieter

Pieter

Hoi,
De bloeiperiode van Camellias is afhankelijk van de cultivar. Zo bestaat er een hele mooie dubbelbloemige 'Madame Martin Cachet' die in november/december bloeit. Ook de meeste C. sasanqa cultivars zijn herfstbloeiers.
donderdag 30 november 2006 - 13:16
an

An

wat is ie mooi tania , mijne staat nog in knop ik heb even niet meer gekeken.
dank je pieter weet ik dat ook weer
gr an
donderdag 30 november 2006 - 14:09
an

An

hij staat nog in knop ,hoe kan dit nou.
an
vrijdag 16 februari 2007 - 13:47
Adrienne

Adrienne

An je hebt vast een latere soort.
Wees maar gerust je gaat vast wel bloem krijgen !!!
vrijdag 16 februari 2007 - 19:25
an

An

hij staat in volle bloei [afbeelding verwijderd niet-https]
woensdag 25 april 2007 - 18:05
an

An

wat voor soort camelia heb ik hij is nu van dicht bij
gr an
[afbeelding verwijderd niet-https]
woensdag 25 april 2007 - 18:12
Bowie

Bowie

Die staat er heel mooi bij.
woensdag 25 april 2007 - 20:46

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon