menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Verplaatsen van boerenjasmijn

mleffelaer

Mleffelaer

Sinds ong. 5 jaar heb ik een boerenjasmijn staan, die ondertussen te weinig plaats krijgt. Links en rechts ervan staat een laurierkers haag. Hij bloeit sinds vorig jaar en schiet wel flink uit. Toch zou ik hem graag op een andere plaats zetten om hem beter tot zijn recht te laten komen. Is dit nog mogelijk? En kan ik er eventueel stekken van nemen? Bedankt al voor de tips!
woensdag 2 juni 2010 - 22:04
tuinplantonline

Tuinplantonline

verplanten nu is inderdaad te laat wat je wel kan doen is hem alvast voorbereiden op het verplaatsen. je moet er voor gaan zorgen dat hij een compacte wortel kluit gaat krijgen ze dat hij als hij verplaatst wordt weer makkelijk kan uitlopen.
je kan er alvast mee beginnen om met tussen pose geleidelijk de wortels rond de plant door te steken zodat de plant weer nieuwe haar wortels kort bij de plant gaat vormen.
donderdag 3 juni 2010 - 08:29
mleffelaer

Mleffelaer

Dank je wel voor de antwoorden, ik was eigenlijk sowieso toch even van plan met te wachten tot zeker na de bloei, te mooi om dit te verstoren! Toch bedankt, ik probeer het dan in het najaar!
donderdag 3 juni 2010 - 20:39
lam

Lam

Een bladverliezende heester verplanten om deze tijd is af te raden.Wacht tot het blad in zijn volle wasdom is , daarna rondsteken . zo als hierboven is aan gegeven.
Bij het verplanten als het blad er af is (najaar ), neem wat gewas weg( het donkere hout)het zal het aanslan makkelijker maken.
donderdag 3 juni 2010 - 21:50

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon