menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Rozenboog

Ga naar meest recente reactie

Rudolf

Rudolf

hallo iedereen,

Kan er iemand zeggen wat de goede hoogte is voor een rozenboog. Bedoeling is dat je er onder door kan lopen uiteraard. We hebben al rozenbogen gezien van 2.5 m of hoger, maar dat lijkt ons nogal hoog.
Alvast bedankt.

vrijdag 7 mei 2010 - 11:05
minouke

Minouke

mijne grote Minou heeft ze ook hoger gemaakt en breed genoeg om met een kruiwagen door te kunnen want eens de rozen volgroeit zullen zijn zal er een zekere ruimte minder zijn zowel boven als aan de kanten.
voorbeeldje hoe hij ze gemaakt heeft , 20 bogen , ik moet hem nu een tijdje gerust laten....

[afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 7 mei 2010 - 12:02
Jeannette1

Jeannette1

Hai Minouke,

Schitterend werk heeft het manneke weer geleverd!
Geef hem maar een kiss achter zijn oren van mij.

Wat is het voor een plant met die witte bloemen rechts op de voorgrond, dit is een vraagje van mijn manneke!

Je tuin schittert tegen ons aan, geweldig

Groetjes, Ger en Jeannette
vrijdag 7 mei 2010 - 12:41
minouke

Minouke

hoi Jeannette en Ger,

dat is de Trifolium ocroleucon een beschaafde klaver dus.
Ze bestaat ook in het roodpaars en heet dan trifolium rubens.
Ze staan beide in de plantengids.

en weet je Jeannette (stuurt Ger eventjes naar de keuken) een man mag zich niet vervelen

groetjes van ons beide
vrijdag 7 mei 2010 - 13:25
Jeannette1

Jeannette1

Hai Minouke,

Ger laat zich helaas niet zo snel sturen.

Maar toevallig had ik hem net naar het dorp gekregen (sturen) om nog wat boodschappen te halen.

Bedankt voor de namen, hopelijk kan ik Ger volgende week WEL naar een tuincentrum sturen, hij vindt het al erg genoeg dat ik DÉ ziekte heb!!!

Het liefst ga ik morgen zelf of met Ger mee naar een tuincentrum, maar mijn ziekte zegt: wacht even tot Beervelde, want daar zijn nog véél en véél meer planten te koop!

Groetjes en hopelijk weer eens tot ziens,
Ger en Jeannette
vrijdag 7 mei 2010 - 14:32
minouke

Minouke

héwel si ik wens je geen beterschap voor DIE ziekte ik lijd er ook aan trouwens en voel me er goed bij
vrijdag 7 mei 2010 - 14:41

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon