menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hoe bamboe verwijderen en stoppen

Ga naar meest recente reactie

bob

Bob

Op de vele info-sites ivm bamboe wordt gewezen op het uitbreekgevaar,
doch over volledige verwijdering is niks te vinden.

Hoe de hoofplant verwijderen en de uitlopers stoppen op bereikbare
en niet bereikbare plaatsen (bv onder oprit)?

Dank bij voorbaat aan de tuinders die hier hun ervaringen willen mededelen.

zaterdag 14 oktober 2006 - 16:26
sundance

Sundance

Op de vele info-sites ivm bamboe wordt gewezen op het uitbreekgevaar,
doch over volledige verwijdering is niks te vinden.

Hoe de hoofplant verwijderen en de uitlopers stoppen op bereikbare
en niet bereikbare plaatsen (bv onder oprit)?

Dank bij voorbaat aan de tuinders die hier hun ervaringen willen mededelen.



Heb zelf eens een plant gehad, met onverdunde round up elk steeltje apart insmeren, heb er jaren
mee bezig geweest.

Groetjes,

Stella
zaterdag 14 oktober 2006 - 20:52
an

An

HOi Bob,
mijn buren hadden 2 bamboe struiken staan die heeft mijn man er uit gehaald met een schop , stukgestoken en eruit getrokken,hij stond er al een jaar of 3 en de verdere uitlopers er uit gespit en heb nu geen last meer.
Maar als hij moet blijven staan ,heb ik bij een planten iets wat op tv altijd komt gehoort,dat je cement moet gooien *een soort afrastering moet maken waar je het wel en niet wil hebben ,dus een diepe geul graven en daar cement in gooien zodat die wortels niet verder kunnen, ze worden dan door dat cement tegen gehouden.Als je begrijpt wat ik bedoel.
gr.an
zaterdag 14 oktober 2006 - 23:19
Fons

Fons

Bob,kijk eens bij tropische planten daar vind ge de nodige gegevens over bamboe.

Groetjes Fons.
zondag 15 oktober 2006 - 20:04
an

An

want wij kregen allemaal stekken onder de schutting door,door de hele tuin heen, steeds hebben wij die
er uit gespit en nu geen last meer omdat ze hem er uit hebben gehaald met mijn man ,wel een hele klus hoor.
gr. an
maandag 16 oktober 2006 - 09:11
MARC4ALL

MARC4ALL

Beste allen

Bamboe behoort NIET tot de onkruiden, maar tot de grasachtigen. Bamboe is dus niet weg te krijgen met enkel een onkruidverdelger.

Een goede grasverdelger is "Panic" op basis van Glyfosaat 360 en vernietigd alle onkruiden EN grassen via de sapstroom. Je moet dus enkel
de uitstekende bamboescheuten insmeren (tijdens een droge periode) en wachten tot het product in de sapstroom is terechtgekomen. Mocht het product in de bodem terechtkomen: geen paniek ... na enkele dagen wordt het produkt afgebroken.
[afbeelding verwijderd niet-https]
Panic Glyfosaat 360 - Verpakking: 1 liter


Vriendelijke groeten
Marc Fredrickx
Industrieel laborant


vrijdag 14 augustus 2009 - 17:35
zourky

Zourky

Ik had jaren geleden ook bamboe geplant in mijn volière maar het was ook niet bij te houden heb alles met een snoeischaar tot tegen de grond afgeknipt,en daar ik wekelijks het gras moest afrijden in de volière reed ik er telkens over en op het einde kwam er niets meer boven,dus als men alles altijd weg knipt moet de plant sterven,al de afgeknipte bamboe laten drogen en het zijn ideaal steun stokken voor planten .
groetjes Richard
zaterdag 22 augustus 2009 - 11:14

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon