menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Rhododendron in volle zon

Ga naar meest recente reactie

abutilon

Abutilon

Alhoewel de rhododendron een schaduwplant is zou ik een massief willen aanplanten in volle zon.Heb ik enige kans op slagen en welke voorzorgen dienen er genomen om succes te hebben.Mij werd al aangeraden om de zuurtegraad van de grond op peil te brengen en de bodem af te dekken met turf,dennenaalden od schors van grove den.
donderdag 12 oktober 2006 - 21:49
ines

Ines

Abutilon als U ook voor de zo nodige watervoorziening kan instaan, moet het met de nieuwe
hybriden best te doen zijn...
Ik zou duidelijk in het tuincenter van Uw aankopen wijzen op de standplaats die U zal geven aan
de rodo's.
grtjs,ines.
donderdag 12 oktober 2006 - 22:59
krist

Krist

ik heb toch enkele grote rhodo's in volle zon staan en ze overleven. Het enige wat ik doe is de bodem bedekken met gemalen boomschors en als het echt te droog wordt geeft ik ze toch water.
vrijdag 13 oktober 2006 - 09:03
Wendy

Wendy

bij de buren staan ze ook in volle zon. Zij dekken eveneens de bodem af met turf en geven gedurende de zomer wel veel water bij.
grts Wendy
vrijdag 13 oktober 2006 - 12:43
lisa

Lisa

abutilon, hier staan ze ook in de zon -geef wel veel water en in de winter bedek ik ze met turf
zoals wendy al geschreven heeft

grts,lisa
vrijdag 13 oktober 2006 - 14:25
abutilon

Abutilon

Kris,Wendy en Lisa,


Dank voor jullie informatie.Ik zal rekening houden met de tips en dan zal het wel lukken.
Groetjes
Abutilon
vrijdag 13 oktober 2006 - 16:44

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon