menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Walnoten

Ga naar meest recente reactie

dijkstein

Dijkstein

Hallo,

Wij hebben een enorme walnotenboom in de tuin en sinds een paar weken vallen de noten bij bosjes!
Echter ik ben aan het zoeken wat ik nu precies kan doen met deze noten. Ja, ik moet ze drogen en schoonmaken, zover was ik al! Alleen hoe lang moet ik ze drogen en hoe kan erachter komen of de noten goed zijn en niet verschimmeld.

Graag jullie advies!

marjan
dinsdag 10 oktober 2006 - 10:06
sylvain

Sylvain

beste dykstein welkom er zyn op deze moment een massa walnoten maar u moet ze goed droog en uit een proberen te leggen dan gaan ze niet schimmelen, en een walnoot kan lang goed blyven en ik vind persoonlyk zoveel te droger zoveel te liever heb ik ze maar ge gaat dat zelf ondervinden als ge er regelmatig een op eetmaar een tyd toch gemakelyk 4a5 maanden maar ze moetn droog liggen groetjes
dinsdag 10 oktober 2006 - 20:24
dijkstein

Dijkstein

Hallo Sylvain,

Bedankt voor je reactie! Hier kan ik tenminste iets mee ! Dus zo rond pasen 2007 kunnen we ervan gaan genieten.

Groetjes,

Marjan
woensdag 11 oktober 2006 - 11:47
cetinel

Cetinel

je kan ze ook nu al eten hoor!!
zelf vind ik noten altijd het lekkerst als ze vers( nog niet droog dus) zijn
en wat je ermee kan doen: baklava maken natuurlijk!!!
woensdag 11 oktober 2006 - 12:50
florentina

Florentina

Je kan al heel gauw van je gedroogde noten gaan eten, daar hoef je geen maanden voor te wachten.
Je kan ze , gedroogd, maanden, tot meer dan een jaar bewaren.
Als ze droog zijn (geregeld eentje kraken om na te kijken) kraak ik de noten en bewaar de gedroogde
kernen in blikken dozen. Op dit ogenblik heb ik nog steeds gedroogde noten van vorig jaar, in
metalen dozen. Ze zijn nog steeds bijzonder lekker, gebruik ze in notengebak en in de sla.
Ondertussen liggen de noten van de nieuwe oogst te drogen en ja, vers vind ik ze ook bijzonder
lekker.

grtjs, florentina
woensdag 11 oktober 2006 - 19:56

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon