menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Pyracantha

Ga naar meest recente reactie

Mandy

Mandy

Aan de zuidzijde van mijn huis heb ik een kale muur en ik denk erover om wat Pyracanth'a te zetten, varieteit weet ik nog niet. Op de grond liggen daar tot aan het huis 10X10 keitjes en die wil ik graag laten liggen.

Is het mogelijk om deze planten in een plantenbak te zetten vol met humusachtige, zwarte grond?

En nog een vraagje: ik heb daarvoor wel een houten/plastic framewerk nodig die ik aan het huis moet schroeven of kan ik takken zelf aanbinden met schroefjes?
zaterdag 14 november 2009 - 18:57
Rita1960

Rita1960

Ben het eens met batdah..
heb deze heerlijke, mooie bloeiende, welliswaar stekelige struik zelf niet meer, maar zet hem het liefst in de èchte`grond. De vogels zullen je er dankbaar voor zijn.. geven nestplaatsen als je hem wat laat gaan in zijn groei dus wat dikker laat worden, en de bessen zijn ook goed eten voor de vogels.
Bij ons zaten er pluggen in de muur waartussen `glad draad`gespannen was.

groetjes,

Rita
zaterdag 14 november 2009 - 21:01
Mandy

Mandy

Wat bedoel je met "glad draad" Is dat plastic draad of metaaldraad ofzo?
zaterdag 14 november 2009 - 21:16
Rita1960

Rita1960

"glad draad" = glad metaaldraad (in tegenstelling tot het vermoedelijk wel bekende prikkeldraad) maar dan zonder de stekels .

zaterdag 14 november 2009 - 22:11
faunolen

Faunolen

Rita, helemaal niet ter topic doende, maar uw profielfoto.. een Rhodesian-ridgeback??

groetjes leny
zondag 15 november 2009 - 00:54
Rita1960

Rita1960

@ topic:

Ja, Leny een Rhodisian ridgeback.

groetjes,
Rita
zondag 15 november 2009 - 08:58
edwinvanlaerhoven

Edwinvanlaerhoven

Mooi he

Ps. ik zou ook de vuurdoorn in de grond zetten. En wat maakt het uit? Als je graag het idee van een plantenbak wilt kun je natuurlijk ook een plantenbak plaatsen zonder bodem!
zondag 15 november 2009 - 17:09
faunolen

Faunolen

goh! nog eentje.. zou ik iets hebben met Ridgebacks..paar maanden geleden nog bemiddeld in het zoeken naar een nieuw baasje voor deze niet alleen qua karakter, super honden!!

ps.
ze passen goed bij de Agapanthus(afrikaanse lelie) om niet helemaal off topic te zijn..
zondag 15 november 2009 - 17:29
Mandy

Mandy

Ik wil niet graag een bloembak hebben of als optie deze om de plant bouwen maar ik durf niet zo goed enkele rijen keitjes uit de grond te halen, ben een beetje bang dat de rest dan gaat schuiven.......... de steentjes liggen nu vast tegen het huis en tegen een stenen afzetlat. Daarom het idee van een (grote) bloemenbak..... elk jaar verse compost is natuurlijk vanzelfsprekend....
zondag 15 november 2009 - 17:32
faunolen

Faunolen

Mandy ik denk toch dat deze heester heel graag met z,n wortels uit de voeten wil, en dat kan hij op een gegeven moment na een paar jaar niet meer..waarom niet tegen de bak( zonder stenen bodem) deze stenen afzetlat plaatsen? en de keitjes die je dan over hebt, gebruiken voor de omtrek?

gr leny
zondag 15 november 2009 - 17:49
Mandy

Mandy

Bedankt Leny, klinkt logisch, ga een bekijken hoe ik DAT moet aanleggen...... ben namelijk niet zo technisch......

He He elk klein dingetje zoals een simpel struikje planten geeft een heleboel overdenkingen hoe dat het beste gedaan kan worden. moeilijk hoor (soms) .....
zondag 15 november 2009 - 18:46

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon