menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Drogen walnoten

Ga naar meest recente reactie

carp56

Carp56

Hoelang moeten walnoten die uit de boom zijn gevallen drogen voordat de noten eetbaar zijn.
carp56
zaterdag 7 oktober 2006 - 09:53
corrielat

Corrielat

hallo carp
welkom in ons clubje,
wat je vraag betreft, ik eet ze meteen, dan vind ik ze het lekkerst, mijn darmen zijn daar niet zo blij mee
zaterdag 7 oktober 2006 - 13:37
lisa

Tekst aangepast

Lisa

carp welkom
als ze van de boom gevallen zijn raap ik ze op doe ze in een juten zak en laat ze op de zolder drogen
als er zon is kan het ook bij zon en wind -hier op de site staat ook al iets over walnoten/okkernoten
groetjes
lisa
zaterdag 7 oktober 2006 - 15:51
florentina

Florentina

Ofwel eet je ze vers ofwel laat je ze drogen.

Om ze te laten drogen moet je ze wel openleggen, buiten waar het droog en winderig is of bv.
opengespreid op zolder of een andere ruimte. Je kan ze ook een nacht in de oven op 40 à 50 °
leggen, dan betaal je natuurlijk energie.
Je moet gewoon af en toe eens controleren of de noten binnenin al goed droog zijn. Eens droog,
kan je ze bewaren in een mand of doos.
Als mijn noten goed droog zijn, kraak ik ze en bewaar ze in blikken dozen. Die zijn op zijn
minst een jaar houdbaar.

mvg, florentina
zaterdag 7 oktober 2006 - 18:32
lisa

Lisa

florentina ik wist neit dat ze een jaar in een blik houdbaar zijn

groeten lisa
zaterdag 7 oktober 2006 - 18:54
twijfelaer

Twijfelaer

Ik was de okkernoten met zout water “doe de noten in een emmer water en handvol zout er roer met stok “ dan en paar keer spoelen tot alle vezels verwijdert zijn en het water helder is. Laten uitlekken en dan op dikke krant laten drogen. Tot zolang de krant vochtig is ze dagelijks vervangen. De noten laten drogen op een luchtige plaats Als je er te veel hebt op de voederplank leggen deze winter. Eerst open kraken natuurlijk. Je zult er veelplezier aan beleven en onze gevleugelde vriendjes zullen je dankbaar zijn. Aan allen en fijne zonnige zondag.
zaterdag 7 oktober 2006 - 19:47
carp56

Carp56

Allemaal hartelijk dank voor de reactie, hier kan ik mee verder.
Het ging mij vooral om hoelang ik ze moest drogen en daar krijg ik toch wat verschillende antwoorden op. Ik ga ze gewoon proberen
groetjes carp56
zondag 8 oktober 2006 - 08:50

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon