menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Spireastruikjes uitdoen herplanten .... vraagjes

rombaft

Rombaft

Ik heb vooraan wat spirea staan, die staan wel op een betrekkelijk vochtige plaats met een slechte drainage.

Gevolg, de struikjes zijn ziek geworden, ik heb een stukje struik meegenomen naar de plantenkweker en die wist me te vertellen dat het ernaar uitzag dat de struikjes van uit de grond ziek werden.

De zwakke struikjes kregen dan nog eens bladluizen etc.. en nu staat er al bijna geen blad meer op, de takjes zien er echt neit uit.

Nu zou ik de struikjes eruit halen, dat bepaalde perkje omlijsten met hout en ophogen met goede doorlatende grond, struikjes herplanten.

Mijn vraag, wat juist te doen tijdens het uithalen, kan ik de struikjes nog eens goed terugsnoeien en zo ja gaan die er volgend jaar wel goed doorkomen?
eventueel andere tips ?
vrijdag 16 oktober 2009 - 11:09
JovanDreumel

JovanDreumel

Voor vermeerderen moet je altijd de beste struikjes nemen en het ziet er niet naar uit, dat die bij je in de tuin staan.
vrijdag 16 oktober 2009 - 18:23
hugo

Hugo

snoei alle takken van je struikjes af op 50cm,, de dode takken ineens bij de grond wegsnoeien,, steek ze uit met een mooie kluit aan, voer nu je werkzaamheden uit en graaf het oppervlak een 50cm uit, vermeng deze grond met de helft zand en vul terug op (geeft al wat meer drainage), daarna vul je de omwalling op met goede tuingrond en plant de struikjes onmiddellik terug,, na de winter snoei je alles terug tot op 15 cm van de grond,, succes

groetjes
vrijdag 16 oktober 2009 - 18:53

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon