menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hazelaar en wonderboom

Ga naar meest recente reactie

spooky

Spooky

Hallo,

Ik heb vandaag zaadjes ontvangen van een wonderboom, kan iemand mij hierover informatie geven wanneer ik die best zaai en hoe ik dat het beste doe want ik wil echt wel dat het lukt!

En dan heb ik nog een vraagje over een krulhazelaar. Mijn ouders hebben een krulhazelaar en ik zou graag ook eentje beginnen kweken voor later want het duurt lang vooraleer dit groot is. Maar stek je dat? zaai je dat? elke informatie hierover is welkom!!

dank u

spooky
dinsdag 15 september 2009 - 15:29
printemps

Printemps

Ik denk dat je krulhazelaar moet enten

En die wonderboom is dat ricinus ?(zeer giftig dan)
En zaaien in het voorjaar

mvg
dinsdag 15 september 2009 - 17:14
charelke

Charelke

Ricinus,vanaf januari al zaadjes in een bokaal of thermosfles gevuld met lauw water, best een nacht voorweken.voor meer inlichtingen denk ik dat Loslobos je hieromtrent meer kan vertellen op deze site.
vgrt
Charelke
woensdag 16 september 2009 - 14:17
spooky

Spooky

Dus dan moet ik opzoek gaan naar Loslobos

mmm stekken hoe doe ik dat het beste want ik vind dat echt zo mooi zo een krulhazelaar, ik had al een noot in de grond gestopt, en deze is in de was geraakt maar je ziet dus niet of het ene krulhazelaar is of niet. mijn ouders zeggen dat je dat pas ziet als hij groter is (hij is nog maar 30cm hoog)

groetjes
woensdag 16 september 2009 - 15:00
WiPe

WiPe

Kans is zeer klein dat uit een hazelnoot een krulhazelaar gaat groeien. Je kan best een tak afbuigen en bedekken met aarde. Als de tak beworteld is kan je hem los maken en apart planten.
woensdag 16 september 2009 - 17:15
spooky

Spooky

tak afbuigen?

dus dat ie een beetje gescheurd is toch?

groetjes
woensdag 16 september 2009 - 19:53
cetinel

Cetinel

buurman van mijn ma had zijn krulhazelaar gesnoeid en daarbij waren wat takken over de schutting gevallen,hier heb ik er een paar van in de grond gestoken en die zijn spontaan beworteld,dus echt moeilijk is het niet. gewoon proberen met een paar takjes van de boom van je ouders!
donderdag 17 september 2009 - 11:21
spooky

Spooky

Marianne, dat is inderdaad een goed idee. ik dacht een van mijn mooie potten leeg te maken om hem daar in te stoppen maar ik ben zo fier op mijn bloempotjes dat ze zo mooi vol staan, dus denk ik dat ik eens ga heffen bij mijn schoonouders of ik hem daar kan zetten!

hebben de buren zo een grote boom op 1 jaar? of hebben ze hem deze winter binnengezet?

toch een mooie plant e!

groetjes!
donderdag 17 september 2009 - 15:08
spooky

Spooky

ja dat is een idee, maar meestal vraag ik uitzet (omdat ik zo graag wil gaan samenwonen na mijn studies, of tegen dat ze bijna gedaan zijn )
nu vorig jaar wilde ik een paar tuinbeeldjes maar ja ik verjaar in november en dan vind je dat dus niet!
Maar ik ga dat inderdaad eens proberen! vind het blad zo mooi e! maar moet al een behoorlijke pot zijn zodat de plant toch wat kan groeien want anders heb ik misschien volgend jaar geen zaadjes

groetjes
donderdag 17 september 2009 - 16:00
spooky

Spooky

ja excuseer ik bedoelde volgend jaar dan hoor dan moet ik toch maar eens overleggen bij mijn schoonouders of schoonzus want als ik hier nog een bloembak bijzet ga ik ruzie krijgen vrees ik

groetjes

donderdag 17 september 2009 - 16:04
buksbunnie

Buksbunnie

Hallo Spooky,

voor een paar euro koop je een pracht van een krulhazelaar, bij een tuincentrum .

dat gaat sneller dan dat je er zelf een gaat stekken.

maar als je er plezier aan hebt, dan moet je het gewoon proberen
dinsdag 22 september 2009 - 22:18
spooky

Spooky

Buksbunnie,

wat is een paar euro? en hoe groot is die boom dan nu? want als student zit ik echt heel beperkt financieel en de grond die ik mag gebruiken is ook maar een paar vierkante meter. daarom als ik van 0 begon nam dat niet direct zoveel plaats in beslag

groetjes
woensdag 23 september 2009 - 17:46
buksbunnie

Buksbunnie

ikzelf heb een kronkel hazelaar gekocht van 60 a 70 cm hoog voor 7 euro 50,
maar het was een matsprijsje maar voor 10 a 15 euro heb je al een mooi exemplaar .
woensdag 23 september 2009 - 21:36
leovand

Leovand

voor de wonderboom ofwel wonderolieboom is een aardige site vol informatie www.wonderolieboom.nl groet Leo
donderdag 19 november 2009 - 22:15

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon