menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Buxus versmallen

Ga naar meest recente reactie

Starshadow

Starshadow

Hallo,

Ik heb midden in de zomer een buxushaag geplant.
Deze haag was reeds 40 cm hoog en 30 cm breed.
Nu is dat geen goede tijd om een buxushaag te verplanten.
Maar omdat deze dringend weg moest bij de eigenaar heb ik het maar geprobeerd met een tamelijk goed resulaat. Alleen groeit hij niet echt maar dat zal wel door de "schok" komen denk ik.
Er zijn slechts enkele die het niet hebben overleefd. Ik heb de haag toen onmiddelijk lager gesnoeid maar nu wil ik deze drastisch versmallen. Mag dat en hoe doe ik dat het beste ?
Mag ik ook nog wat mest geven want dat hebben ze nog niet gehad.
maandag 14 september 2009 - 10:55
Etienne45

Etienne45

Niet drastisch te werk gaan, liefst nu een beetje en dan weer in het voorjaar. Ja het is het geschikte ogenblik om kalk te geven aan buxushaag én water !.
maandag 14 september 2009 - 16:19
Starshadow

Starshadow

Bedankt voor het antwoord.
Nog een vraagje.....
Ik had nog enkele planten over en heb die gewoon in de grond gestopt om eventuele dode planten in de haag te kunnen vervangen.
Is het daar nu het tijdstip voor ?

U schreef dat het nu het tijsdstip is om kalk te geven.
Dus enkel kalk en geen meststoffen.
Aan water geen gebrek vandaag....

Nogmaals bedankt.
Groetjes,
Lode.
maandag 14 september 2009 - 16:29
Etienne45

Etienne45

Jaja, deed ik ook : wat reserve-planten om eventuele wonden in de haag te helen, en indien geplant met voldoende kluit ;géén probleem.
Wat de meststoffen betreft. Ik geef na het scheren in het voorjaar speciale meststof voor buxus en bij de tweede scheerbeurt begin september, kalk. Zo kan deze door het "winterwater" makkelijk zijn doel bereiken. Kalk gaat niet samen met de speciale buxusmeststof, tenzij dat je organische buxusmeststof moest vinden, maar voor zover ik weet bestaat die niet.
Voor zover mijn ervaring
maandag 14 september 2009 - 18:08
Starshadow

Starshadow

Ja inderdaad, ik heb ook speciale meststof, er zit iets in waar ik de naam niet meer van ken. (zal straks thuis eens kijken)
Alles is duidelijk nu.
Héél veel dank voor uw antwoorden.

Groetjes,
Lode.
maandag 14 september 2009 - 18:15

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon