menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Seringen

minouchca

Minouchca

wij hebben een witte seringenboom in onze tuin staan .Maar die is al heel hoog .
Mijn vraag is nu als wij de top van de boom afhalen gaat hij dan in de breedte groeien ? Of kan het problemen met de boom geven,zodat hij kapot gaat.
Want dit is niet de bedoeling. Kan iemand mij hier antwoord opgeven?
Bij voorbaat dank J J
woensdag 22 april 2009 - 19:48
limburgvooruit

Limburgvooruit

In theorie kan dit geen kwaad. Hoe hoog is de boom, ervan uitgaande dat de meeste seringen rond de 3 meter worden kan het zijn dat hij uit gegroeid is. In de breedte kunnen dit wel vrij grote planten worden. Meestal snoei ik ze of na de bloei ofwel in het najaar.

Welke van de 2 tijdstippen het beste is laat ik aan andere over. Heb tot nu toe nog nooit problemen gehad met beide snoeitijden.


Groetjes
zondag 26 april 2009 - 13:19
floragek

Floragek

Dag Minouchca,

Hou er wel rekening mee dat als je een seringenboom teveel snoeit dat de boom wortelopslag gaat geven. Op den duur kan dat heel vervelend zijn.

Groeten

Henk
dinsdag 28 april 2009 - 22:43
Etienne45

Etienne45

Seringen snoei je onmiddelijk na de bloei. Snoei je later dan verwijder je de bloemen voor volgend jaar. De snoei beperkt zich tot het verwijderen van de uitgebloeide bloemen net inde vork onder de bloemen, het verwijderen van binnenwaarts groeiende en kruisende takken,zwakke twijgen en grondopslag.
woensdag 29 april 2009 - 10:20

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon