menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Verschil container - met kluit

Belke

Belke

Hallo,

Hier een vraagje van een tuinleek...

Graag had ik onze tuin ingericht en heb ongeveer de planten - bomen - struikjes gekozen die ik wil, rest mij nu nog alleen ze aan te kopen. Maar ik zit met een vraagje, als ik zo rondneus op het internet zie ik veel struik in container of solitair struik met kluit. Wat is (buiten de prijs) eigenlijk het verschil?
maandag 30 maart 2009 - 19:54
printemps

Printemps

Planten in een container kan je (bijna) het hele jaar door planten
Dus die zijn helemaal door geworteld
En met kluit is misschien uitgedaan op de plantage met een doek gebonden rond de wortels of met blote wortels

mvg
lentean
maandag 30 maart 2009 - 20:12
Belke

Belke

Bedankt voor het snelle antwoord, Lentean!
maandag 30 maart 2009 - 20:19
Eniavaswen

Eniavaswen

Hoi Belke

Ze heben alletwee voor en nadelen. Planten met blote wortels zijn goedkoper, maar moeten in bepaalde periodes aangeplant worden. Vooral bomen en hagen worden met kale wortels in de winter aangeplant. Ook rozen worden verkocht in bepaalde periodes met kale wortels.
Planten in potten zijn duurder, maar kunnen het hele jaar door aangeplant worden. Bij deze planten moet je wel opletten dat de planten nog niet te lang in de pot staan. Dan hebben ze het moeilijker om te gaan groeien eens ze in de volle grond staan. Er groeit ook vaak onkruid in die potten dat dan thuis begint te woekeren.

Groetjes, Karen
dinsdag 31 maart 2009 - 10:37

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon