menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kleinbladige linde

zigzag

Zigzag

Vorig najaar plantten we een kleinbaldige linde in het gazon. Dat was als advies van een tuinman omdat we op zoek waren naar een boom die op termijn schaduw zou leveren. De boom ziet er nu, ongeveer een jaar later nog steeds 'triestig' uit. Er zijn niet zoveel blaadjes en ze hangen naar beneden.
Ronde de boom is een perkje met vrouwenmantel (Alchemilla mollis).

Ik heb de boom geplant volgens instructie: kluit doordrongen met water, veel water in het plantgat en de aarde doorgemengd met compost.

Tijdens de warme maand juli heb ik ook regelmatig water gegeven.

Toch ziet hij er niet 'fris' uit.

Ik vermoed dat we woelratten in de tuin hebben. Er zijn kleine aardehopen en gangen die vrij dicht onder het grasoppervlak lopen.

Zou het kunnen dat die woelratten aan de wortels van die linde knabbelen of zo en dat dat de reden is waarom de boom het 'moeilijk' heeft?
zaterdag 2 september 2006 - 09:02
WiPe

WiPe

Als een boom na aanplant niet goed aanslaat wil ik eerst weten of hij wel op de goede diepte geplant is. Dus: hoe diep zitten de bovenste wortels onder de grond?
zaterdag 2 september 2006 - 12:52
florentina

Florentina

Ik heb een slechte ervaring gehad met bollindes, kleinbladig. De bomen bleven zwak, er
zat weinig of geen evolutie in. Ik heb ze verwijderd en vervangen door koelreuteria's en die
doen het heel goed.

mvg, florentina
zaterdag 2 september 2006 - 18:49
Kwest

Kwest

Ik heb vorig najaar een zomerlinde (grootbladig) geplant en die staat er nu ook niet stralend bij, hij heeft wat afgezien van de extreme temperaturen in juli. Veel bladeren zijn gewoonweg verbrand door de zon.
Maar het komt wel goed denk ik, een boom heeft toch wat tijd nodig om aan te slaan.
Dus zigzag, ik zou nog even afwachten. Misschien doet ie het volgend jaar wel veel beter.
zondag 3 september 2006 - 10:41

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon