menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Amerikaanse eik in de tuin

Ga naar meest recente reactie

hamamelis

Hamamelis

Hallo,

ik kan een Amerikaanse eik krijgen om in onze tuin te planten - deze geeft prachtige herfskleuren.

Heeft iemand ervaring hiermee, zeker doe of misschien toch niet om een of andere reden ,
zaterdag 27 september 2008 - 10:44
JovanDreumel

JovanDreumel

Het worden hele grote bomen. Het ligt eraan of je daar plaats voor hebt. Je kunt ze ook gewoon in de tuin zetten voor de herstkleuren en elk jaar snoeien.
zaterdag 27 september 2008 - 12:37
LauraK

LauraK

Daarnaast verzuren eikenbomen de grond ook behoorlijk, en vooral als het om een grote boom gaat,
kan dat te koste van andere planten, je grasveld e.d. gaan. Maar heb je er de ruimte voor, dan is het
zeker een mooie aanwinst!

Groeten van Laura.
zaterdag 27 september 2008 - 14:14
LOBU

LOBU

Als het een Quercus rubra is zou ik het, ondanks dat het mooie bomen zijn toch afraden.
Die gaan zich namelijk zo uitzaaien dat je je gek zal maken met het uittrekken van de zaailingen!

Er zijn nog een heleboel andere amerikaanse eikensoorten die even mooi zijn en zich veel minder verspreiden (bv Quercus shumardii, Quercus nigra, Quercus stellata, ...)
dinsdag 30 september 2008 - 10:55
Rita1960

Rita1960

Hallo Hamamelis,

Heb je de ruimte, ga je gang zou ik zo zeggen.

Het zijn nu niet zulke snelle groeiers, en hier gaat het spreekwoord op:

"Boompje groot, Plantertje dood".

Mocht hij je desondanks te groot worden kun je hem altijd verwijderen of snoeien.
En hoelang duurt het voordat deze zeer veel eikels laat vallen?
(en dit kan ik alleen maar zeggen omdat wij hier rondom in de eiken zitten, zowel de inlandse- als de amerikaanse eiken)

Groetjes,

Rita

PS: Vele vogels zullen je dankbaar zijn voor het - op termijn- aangeboden voedsel. En vergeet de eekhoorn ook niet.
donderdag 2 oktober 2008 - 19:35

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon