menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tips voor plantenbakken

Ga naar meest recente reactie

Robert147

Robert147

Hallo,

Een tijd terug heb ik 2 plantenbakken gemaakt van vurenhout. Ze zijn ieder een meter breed. Het is de bedoeling dat er in de bakken struiken/ planten of bomen komen. Het belangrijkste is dat het een volle groene 'haag'wordt wanht het zal gaan dienen als afscheiding van de straat. Ik wil dus geen inkijk meer. Ik dacht eerst aan bamboe, maar dat feest gaat niet door. De ene woekert, de andere heeft te sterke wortels en steekt mijn plastic stuk (wat absoluut niet nag want dan rotten mijn bakken weg) en weer een andere kan niet tegen de vorst.

Maar wat zijn mijn alternatieven? O ja, ik houd niet van coniferen of beukenhagen.

Dit zijn de bakken:

[afbeelding verwijderd niet-https]

Gr,
Robert
vrijdag 12 september 2008 - 12:25
hildavw

Hildavw

Je kan er misschien rekken in plaatsen en daar klimplanten tegen laten groeien.
Er zijn ook groenblijvende klimplanten, eens opzoeken, zowel hier op het forum als op internet.

groetjes

Hilda
vrijdag 12 september 2008 - 12:47
Robert147

Robert147

Hilda,

Dat was ik nog vergeten te vertellen. Ik heb ook nagedacht over rekken met klimplanten, maar die optie valt ook af want we krijgen nog erfafscheidingen van gaas met klimplanten. En ik denk ook dat het een beetje raar gezicht is.

Gr,
Robert
vrijdag 12 september 2008 - 13:23
Robert147

Robert147

Heeft niemand een idee? Er zullen hier vast toch wel mensen met groene vingers rondhangen die wat tips kunnen geven.
dinsdag 16 september 2008 - 11:07
hildavw

Hildavw

Misschien buxus of een of andere hulstsoort?
Je kan ook eens kijken op de plantengids van tuinadvies. Daar kan je ingeven welke soort planten je wil.

succes ermee

Hilda
dinsdag 16 september 2008 - 17:38
LauraK

LauraK

Hallo Robert,

Moet de plant een 'open' structuur hebben (een struik dus), of moet het meer een blok of een muur-
achtig geheel worden? In dat laatste geval zou liguster (behoudt zijn blad in milde winters) of iets als
buxus of taxus in aanmerking komen: die zijn volledig in elke gewenste vorm te snoeien.

Voor de struiken sluit ik me aan bij Hilda's advies: http://www.tuinadvies.be/plantengids.php
Je kan daar zelf je keuze invoeren: wintergroen, bloeiend in welke maand, bloemkleur etc., en bij de
meeste planten is wel een foto te zien. Zoniet, dan zoek ik zelf altijd bij de afbeeldingen van Google.

Groeten van Laura.
dinsdag 16 september 2008 - 19:57

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon