menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Cornus kousa chinensis

Ga naar meest recente reactie

tuindame

Tuindame

Dag tuinliefhebbers
Ik heb in 2007 een cornus kousa chinensis aangekocht. Ik hem heb hem in zure grond geplant; onze grond is zandgrond. Ik zag er dit voorjaar enorm naar uit. De boom begon normaal uit te lopen maar plots stopte de groei. De bladeren krulden om en zijn duidelijk niet gezond. Zou een schimmel of andere ziekte de oorzaak kunnen zijn en vooral wat kan ik eraan doen? Op de foto's in bijlage kun je de schade vaststellen. Helaas zijn er zelfs nooit witte schutbladen aan gekomen. Ik vind dit doodjammer en hoop mijn boompje te kunnen redden. Heel graag tips of/en een adres wie mij kan helpen.
Brigitte uit Jabbeke
[afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 3 juni 2008 - 22:02
Esem

Esem

tuindame,waarschijnlijk is het de schimmel "Anthracnose"
Komt soms voor op de corus kousa de cornus Florida is er minder gevoelig voor.
Even navragen wat je best kan gebruiken om het te bestrijden.

En hoe lang staat deze corus al in je tuin.Bij mij bloeide hij maar eerst na het tweede jaar na aanplant.
Gr Eddy,
dinsdag 3 juni 2008 - 22:49
u857287

U857287

dag

bijj ons staat er een cornus florida en een cornus chinensis, de laatste is kapot gegaan, was gewoon heel dor geworden, na de eerste winter

de cornus hebben we verleden jaar gekocht, die doet het heel goed, wanneer zouden die schutbladeren er eigenlijk moeten aankomen, want er gebeurt nog niks, nog altijd is alles even groen

lieve
woensdag 4 juni 2008 - 22:07
tuindame

Tuindame

Beste Lieve
Van de cornus chinensis en cornus florida moeten er nu al volop witte schutbladeren zijn, hij zou nu in volle bloei moeten staan. Is het wel een cornus chinensis? Misschien is het een cornus mas?
donderdag 5 juni 2008 - 17:39
WiPe

WiPe

Bij jonge planten moet je soms een jaar of twee -drie en soms wel meer wachten tot ze effectief bloeien. Een beetje geduld kan zeker geen kwaad.
donderdag 5 juni 2008 - 19:08
u857287

U857287

dag tuindame

verleden jaar heb ik hem in het tuincentrum, in de serre gezien, hij bloeide in mei of juni, maar daar was het natuurlijk veel warmer, waarschijnlijk is hij nog te jong, we zullen nog wat moeten wachten

groeten

lieve
zaterdag 7 juni 2008 - 21:24

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon