menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ik vergeet steeds de naam

Ga naar meest recente reactie

Lino

Tekst aangepast

Lino

Van deze struik kan ik de naam niet onthouden.
Ik dacht dat het met een "E" begon, maar ik ben niet zeker. Is het Elaeagnus? Maar op google vind ik die niet zo gelijkend.
De foto's zijn langs de minst mooie kant genomen, maar het gras was nat en ik wilde niet rondgaan De zuidkant is een regen van roze/witte bloemen
[afbeelding verwijderd niet-https]

Als ik nu de naam weet, sla ik het op in mijn tuinplantenmapje om nooit meer te vergeten
lino
donderdag 29 mei 2008 - 11:39
kurt

Kurt

Mmmmm,

Even nadenken.

Het begint met een E en volgens mij eindigt het op scallonia

Groeten terug uit Oost-Vlaanderen

Kurt
donderdag 29 mei 2008 - 11:44
Esem

Esem

Om je nog wat verder te helpen
Escallonia , en ik denk een 'Donard Seedling' te zien aan de hoogte en de breette van de struik.
Is wintergroen en heeft een lange bloei.

Gr Eddy,

donderdag 29 mei 2008 - 11:55
Lino

Tekst aangepast

Lino

AHA! Escallonia zal het zijn. Ik noteer het onmiddellijk.
bedankt Kurt en Esem

Nog even van de zuidkant bekeken
[afbeelding verwijderd niet-https] [afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 29 mei 2008 - 13:17
Lino

Tekst aangepast

Lino

Nu staat ie op z'n mooist.
Ik ben er zo enthousiast over (verwonderd dat dit zo een weinig bekende heester is eigenlijk)
dat ik toch nog maar een fotootje plaats

Escallonia 'Donard Seedling' momenteel in volle bloei:
[afbeelding verwijderd niet-https]
woensdag 11 juni 2008 - 11:15
Tahon

Tahon

Prachtig!!! Ik heb nu voor het eerst een Escallonia Donard Seedling in onze tuin geplant (een week terug). Ervoor stonden er de prachtige amerikaanse seringen nl. Ceanothus Trewithen Blue, maar door de strenge vorst en sneeuwperiode zijn ze alle 4 stuk. Nu is m'n vraag aan u: wij wonen héél erg open geen gebouwen/windbrekers/bomen enz... kan deze groenblijvende heester goed tegen zo'n aanhoudende vrieskou en sneeuwperiode zoals deze winter? Of moeten we ze beschermen op de één of andere manier? Zoja, hoe? Wij hebben een zuid-westen tuin.
Hoe hoog en breed wordt deze heester bij u?
Nogmaals bedankt voor alle tips
woensdag 4 maart 2009 - 15:21
Lino

Lino

Volgens mij is het een taaie struik. Staat er al heel lang en nog nooit problemen mee gehad. Hij staat wel niet open in de nooderwind: ons huis staat ten noorden, op een 10-tal m afstand.
Buiten de bloeiperiode is het wel een wat rommelige struik, vind ik. Dus niet voor een erg strakke tuin. De hoogte is nu zo'n 2,5 m schat ik. Breedte ook zoiets.

vrijdag 13 maart 2009 - 08:31
Tahon

Tahon


Bedankt!
vrijdag 13 maart 2009 - 08:57
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Hier is de Escallonia de afgelopen winter overleden door de kou.
vrijdag 13 maart 2009 - 22:18
Lino

Lino

Hier is de Escallonia de afgelopen winter overleden door de kou.
Oh da's jammer! Staat hij volledig onbeschut bij jou? Of is hij toch minder sterk dan ik dacht... Hoe hij ge-oriënteerd?
zondag 15 maart 2009 - 11:31
miema

Miema

Hallo Lino,

Is het mogelijk om mij de werkwijze eens door te mailen van de zelfgemaakte krantenpotjes.
Ik vind ze niet terug op het forum.

Groetjes Miema
maandag 16 maart 2009 - 23:06
WiPe

WiPe

Hier is de Escallonia de afgelopen winter overleden door de kou.
Oh da's jammer! Staat hij volledig onbeschut bij jou? Of is hij toch minder sterk dan ik dacht... Hoe hij ge-oriënteerd?

Niet alleen de oriëntatie is belangrijk, maar ook de standplaats. Op een natte standplaats kan Escallonia makkelijker bevriezen dan op een droge standplaats.
dinsdag 17 maart 2009 - 17:13
Detuinenindemen

Detuinenindemen

En nat is het hier wel, op de klei! Omdat wij achter de dijk zitten, stijgt hier het grondwater als de Maas stijgt. Maar soms proberen we toch struiken en planten waar een risico aan zit. Met de Esacllonia ging het al 4 winters goed, dus zal de kou er best een rol in hebben gespeeld. Een gat is een kans, zei Romke van de Kaa, dus nu kunnen we iets anders bedenken.
dinsdag 17 maart 2009 - 17:34

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon