menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bamboe struiken

Ga naar meest recente reactie

CamielD

CamielD

Ik heb rond een houten terras bamboe struiken staan, maar deze struiken zijn zodanig groeiagressief, dat ze door het terras groeien. Het resultaat is dat ik er vanaf wil raken.
Wat is de eenvoudigste manier om er af te raken? kan ik die met een of ander product dood sproeien zodanig dat ze niet meer terug komen.
Voor het ogenblik heb ik de bamboe stokken laag aan de grond afgesneden. Ik dacht dat als ze opnieuw uitschieten dan ze te vernietigen. Iemand ervaring? werkt round up?
Dank voor een antwoord.
vrijdag 23 mei 2008 - 00:11
Esem

Esem

Bamboe is moeilijk klein te krijgen met gif.
Het best is om alles met de hand te verwijderen,en ik weet wat het is om bamboe voor goed te verwijderen.
ik heb vorig jaar al mijn bamboe uit mijn tuin verwijderd,met de spade houweel en veel kracht en moed.
Maar ik ben van de bamboe af.

Gr Eddy,
vrijdag 23 mei 2008 - 00:22
Lino

Tekst aangepast

Lino

Ai, je bent niet de enige die dit meemaakt.
Hard werken om ze te verwijderen is de enige efficiente manier helaas.
En grondig te werk gaan!, want wat je laat zitten schiet weer.

Ik heb ook weer een scheut tussen onze terrasplanken. Roundup helpt onvoldoende, dus die plank zal er toch uit moeten om de bamboe te verwijderen.

Ik wens je veel succes.
Lino
vrijdag 23 mei 2008 - 08:47
u857287

U857287

hallo

ik heb eens ergens gelezen "natrium chloraat" = te verkrijgen in de tuincentra

meer weet ik er eigenlijk niet over want ik heb het zelf nog nooit moeten gebruiken, mijn bamboe's hebben verleden jaar gebloeid dus die zijn uit hun eigen kapotgegaan en hadden bijna geen wortels meer

groetjes

lieve
vrijdag 23 mei 2008 - 22:54
minouke

Minouke

zie hier op deze link
http://forum.tuinadvies.be/forum_topic.php?hid=6&sid=12&tid=9976&hl=bamboe

waar iemand op het forum natrium chloraat gebruikt heeft , met tips en waarschuwing
zaterdag 24 mei 2008 - 14:35

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon