menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Clematis Montanasoort als haag

Ga naar meest recente reactie

Lander

Tekst aangepast

Lander

Heeft iemand dit reeds gezien? iemand heeft dat ooit gezien in het buitenland en vond dat schitterend
in de lente bloei en nadien een groene haag

wij zouden graag een halfvormige afsluiting maken aan een rond terras (zo'n beetje halve tuinkamer
en hebben geen idee wat we (half) onder een dakplataan kunnen aanplanten en zitten dus met vragen

1. kun je een Clematis montana langs een groene bekaertdraad laten groeien? zal die stevig genoeg zijn
2. Waaraan zouden jullie een Clematis montana bevestigen als je niet aan Bekaertdraad denkt, moet wel halfcirkelvormige kunnen
3. blijkbaar zou je die volle Clematis montana gewoon met de haagschaar kunnen bij houden, wat denken jullie daarvan
4. Hoeveel planten zou ik moeten planten om een haag van 5 m lang en 1,25 m hoog te bekomen
5. heb je een andere plant die snel toegroeit als haag en niet te dik is (daarom denken we aan een klimplant

dank u wel voor de tips





zondag 4 mei 2008 - 23:07
Mariani

Mariani

Hallo Lander,

Ken C montana niet, maar wel C alpina die ook soms daarvoor gebruikt wordt.
maandag 5 mei 2008 - 10:03
Lander

Lander

bedankt
jammer dat die twee op hetzelfde moment bloeien anders kon ik ze misschien door elkaar laten groeien

ik zoek echt een weelderige, die voldoende blad heeft in de zomer

anders moet ik naar een passiflora grijpen, maar dat zou ik liever niet doen
maandag 5 mei 2008 - 16:53
Mariani

Tekst aangepast

Mariani

Heb ook Lonicera japonica chinesis, maar die wordt nogal groot, en zou misschien zawaar gaan wegen ?
maandag 5 mei 2008 - 17:20
Lander

Lander

ik hou niet zo van Lonicera
thanks om mee te zoeken
maandag 5 mei 2008 - 17:29
hanninkj

Hanninkj

De clematis montana groeit erg hard en wordt groot. Je kunt er gemakkelijk een soort heg van maken maar je hebt wel erg stevig draad nodig om de plant te kunnen dragen. Montana kan wel 8-10 m lang worden. Fraaie geurende zijn 'Fragrant Spring', 'Elisabeth', montana va. wilsonii allen rose en montana grandiflora is wit. Je moet de plant meteen goed in vorm snoeien.
woensdag 7 mei 2008 - 20:41
Lander

Lander

dank je wel voor tips
woensdag 7 mei 2008 - 23:25

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon