menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wie beheert jouw bos

cetinel

Tekst aangepast

Cetinel

ik heb eerder in een topic al es geschreven dat we een stuk land hebben aangekocht dat uitkomt op een bos
een deel van dat bos staat op mijn grond(9 meter diep,22 breed)
ik wil dat bos uitbreiden door er nog meer bomen op te planten.
nu heb ik gehoord dat als je een bos aanplant,dat je dat zelf niet zomaar kan veranderen zoals je zelf wil,dat je er geen dieren op mag laten lopen die eventueel schade kunnen toebrengen aan de bomen etc..
weet iemand hoe dat precies zit ,en of je dat kunt omzeilen door tussen de loofbomen ook fruitbomen te planten??
mijn bedoeling was dus het bos uitbreiden naar 60 meter diep en 22 breed en verder dichter bij de woonst een fruittuin van laagstammen..
mischien als ik halfstam fruitbomen tussen de loofbomen plant dat het dan een fruittuin is en geen bos??
ik weet het ook niet,ik denk maar wat...
weet iemand hoe het ineensteekt,wat wel en niet kan en mag en vooral:is dat overal zo of is er verschil per gemeente??
zaterdag 12 augustus 2006 - 23:28
ines

Ines

Cetinel,
Het inderdaad zo dat de regels verschillen van streek tot streek, het best maakt U een afspraak met de
beambte van Uw stad of gemeente en vraagt de teksten op die bepalend zijn.
Weet ook als U bomen bijzet U die niet zomaar terug kan verwijderen wanneer U wil (groenplanning en
beheer) wanneer U een bos kapt moet U ook toelating hebben wanneer U een bos wil uitbreiden ook.
Fruitbomen en andere hebben elk afzonderlijke reglementen.
Omzeilen heeft geen zin luchtfoto's maken altijd wel duidelijk wat U geplant hebt.
Laat me U verwittigen te doen wat Uw streek voorschrijft om latere betwistingen te voorkomen.
Hopelijk bent U hier iets mee...groetjes,ines
zaterdag 12 augustus 2006 - 23:58
cetinel

Cetinel

Cetinel,
Het inderdaad zo dat de regels verschillen van streek tot streek, het best maakt U een afspraak met de
beambte van Uw stad of gemeente en vraagt de teksten op die bepalend zijn.
Weet ook als U bomen bijzet U die niet zomaar terug kan verwijderen wanneer U wil (groenplanning en
beheer) wanneer U een bos kapt moet U ook toelating hebben wanneer U een bos wil uitbreiden ook.
Fruitbomen en andere hebben elk afzonderlijke reglementen.
Omzeilen heeft geen zin luchtfoto's maken altijd wel duidelijk wat U geplant hebt.
Laat me U verwittigen te doen wat Uw streek voorschrijft om latere betwistingen te voorkomen.
Hopelijk bent U hier iets mee...groetjes,ines


maar wil dat dan zeggen dat ik ook niet zelf kan beslissen welke bomen ik aanplant??
het is nl helemaal niet mijn bedoeling om bomen te rooien,ik wou gewoon het bos vergroten en daar een paar schaapkes tussen laten lopen,samen met de kippen en zo
ik vind het onzin dat ik dat bos zou moeten afzetten om dan mijn dieren achter gaas te houden en ze de kans te ontnemen om tussen de bomen te lopen...
ik zal volgende week mijn licht es opsteken bij de milieudienst van de gemeente.....
bedankt voor je reactie in ieder geval al!
zondag 13 augustus 2006 - 00:01
ines

Ines

t'Ja het is dees tijd niet meer zo dat men doet wat men wil wij hebben dezelfde ervaring en
het is niet plezant.
Als het bos niet helemaal van U is dan mag U het ook niet afsluiten.
Mag U er ook geen dieren in laten tenzij met de toestemming van de eigenaar van dat bos.
Op Uw eigendom mag U de soort bomen wel kiezen dat staat nergens geschreven maar de nodige
afstanden moeten wel gerespecteerd worden ten opzichte van de buren(eigendom afsluitingen enz)
Als U een groot bos wil vervolmaken kan U daar ook subsidies voor aanvragen.
Groetjes,ines
zondag 13 augustus 2006 - 00:14

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon