menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kieming Ginkgo biloba

Ga naar meest recente reactie

JovanDreumel

JovanDreumel

Wie weet hoe lang het duurt voordat de zaden van een Ginkgo biloba gaan kiemen na het zaaien binnen.
donderdag 17 april 2008 - 18:50
WiPe

Tekst aangepast

WiPe

Meer info over het zaaien van Ginkgo vind je op volgende pagina:
http://www.xs4all.nl/~kwanten/nedpropagation.htm

Ik citeer alvast:


.Zonder koudestratificatie kiemt dan zeker 70% van de zaden na ong. 2 weken bij kamertemperatuur (wel een paar maanden in de koelkast bewaard tot gebruik en scarificatie zoals boven omschreven).
donderdag 17 april 2008 - 18:58
uncas

Uncas

Jo,
Waar heb jij je zaden gevonden ? Enige die ik al gevonden heb ik bij Nature & Discoveries.
vrijdag 18 april 2008 - 08:56
WiPe

Tekst aangepast

WiPe

Als je zaden zoekt:ik weet zowel in Gent als in Aalst een vrouwelijke boom staan die ieder jaar zaden leveren. Je kan die zaden makkelijk zelf verzamelen. (Wel handschoenen aantrekken natuurlijk.)
vrijdag 18 april 2008 - 09:20
uncas

Uncas

Oei... da's te ver...
vrijdag 18 april 2008 - 11:25
JovanDreumel

JovanDreumel

Ik had precies 4 zaden gekregen van een nicht van me en die had een buurman en die wist ook zo'n boom. Ik zoek al jaren zo'n vrouwelijke boom dichtbij huis. We hebben hier een straat vol met die bomen, maar die dragen geen vruchten.
vrijdag 18 april 2008 - 15:21
WiPe

WiPe

Ik wil er gerust wat verzamelen en opsturen. Stuur me eind oktober een pm en dat komt voor mekaar.
vrijdag 18 april 2008 - 18:54
Spuddy

Spuddy

Waar ergens in Gent Wipe?
zaterdag 19 april 2008 - 00:36
WiPe

WiPe

In het Citadelpark; valk bij de grote Sophora die bovenop de trappen staat. (Beneden staat een kleine Sophora japonica 'Pendula'.

Desnoods spreken we wel eens af, zodat ik je die kan tonen. Contact via PM
zaterdag 19 april 2008 - 10:51
uncas

Uncas

Ik wil er gerust wat verzamelen en opsturen. Stuur me eind oktober een pm en dat komt voor mekaar.


Supervriendelijk, doe ik.
Ondertussen heb ik er 2 van Nature en Discoveries in koelkast zitten. Maar anderen zeker welkom !!!
zaterdag 19 april 2008 - 19:51

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon