menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hoe snelt groeit een bamboe

Ga naar meest recente reactie

city

City

hallo ,

ik heb me een fargesia bamboe aangekocht ., vooral om de inkijk van de buren wat te belemmeren .
gaan we dit jaar al een mooie hoogte hebben of gaat hij nog vrij klein blijven ??? normaal zou hij rond de drie meter worden .

alvast bedankt .

mvg city
woensdag 9 april 2008 - 14:17
fastmario

Fastmario

veel geluk met u bamboe en nog meer gewenst als u hem moet uitsmijten
woensdag 9 april 2008 - 19:02
minouke

Minouke

Fagersia valt nog mee hoor maar OJEE!! een Phyllostachys NIET DOEN!!!!

kijk ook eens naar http://www.infotalia.com/nl/tuin/bloemen_planten_detail.asp?id=716

Fargersia had ik gedurende 8 jr en geen probleem, ik had hem wel in een metserkuip geplant maar is nooit uit de 'voegen' gegroeid
woensdag 9 april 2008 - 19:40
city

City

hallo ,,,,

geen probleem hoor , bij ons zit hij ook in een grote kuip .
en ja hij staat ver van ons huis weg , want na die verhalen te lezen had ik toch ook wel wat bang hoor .

groetjes city
donderdag 10 april 2008 - 07:43
annis

Annis

De Fargesia is een polvormende bamboe. We hebben deze verschillende jaren gehad en blijft redelijk op zijn plaats. Het is alleen mogelijk als het een Fargesia nititda is dat deze misschien in bloei geraakt en dan is de plant meestal verloren. Tegenwoordig worden er Fargesiasoorten aangeboden die nog lang niet in bloei komen meestal bloeien ze eens in de 80-120 jaar. Maar het is natuurlijk afhankelijk wanneer ze de laatste keer gebloeit hebben dit gebeurt dan massaal over heel de wereld.
donderdag 10 april 2008 - 08:57
u857287

U857287

dag

wij hebben de fargesia nitida in de tuin gehad, 5 stuks, verleden najaar zijn ze allemaal beginnen te bloeien, dus we hebben ze er allemaal uitgegooid, zijn ook nooit echt geworden wat we ervan verwacht hadden en zoals ze ons in het tuincentrum gezegd hebben (werden niet echt hoog en ook niet bossig, gedurende een periode van ong. 5 jaar)

dit jaar een phyllustachu aurea aangeschaft, hem wel begrensd, 't is natuurlijk wel nog even afwachten ermee

enfin, succes ermee

groetjes

lieve
donderdag 10 april 2008 - 21:41
city

City

hallo ,

ja deze soort van fargesia muriellea "jumbo" is een vrij nieuwe soort . de vorige hebben dus blijkbaar gebloemd vorige zomer . nee normaal zijn we met deze soort 80 jaar verder .

ik ben ook benieuwd wat het gaat worden met deze soort .

geven jullie de bamboe meststoffen ????

mvg city
vrijdag 11 april 2008 - 07:39
jorisderidde5

Jorisderidde5

iemand ervaring met de fargesia blue dragon??
zaterdag 17 november 2018 - 10:45
jorisderidde5

Jorisderidde5

Iemand ervaring met de fargesia blue dragon

Struiken & Bomen

zaterdag 17 november 2018 - 10:46

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon