menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Camelia

Ga naar meest recente reactie

Lilian

Tekst aangepast

Lilian

Ik heb een camelia gekocht in de kleur lichtrose, deze staat tijdelijk in de serre tot ik er de juiste plaats voor heb.
Tot mijn verbazing zie ik, nu de bloemknoppen opengaan, dat er ook een andere kleur verschijnt kan zoiets of zijn het twee plantjes in een pot?
[afbeelding verwijderd niet-https]

groetjes lilian
[afbeelding verwijderd niet-https]
ik heb nog eventjes een tweede foto geplaatst
donderdag 13 maart 2008 - 21:08
hildavw

Hildavw

Heb je al eens goed in de pot gekeken ?
Zijn er 2 of meerdere stengels ?
Dan zou je het "geluk" kunnen hebben 2 camelia's gehad te hebben voor de prijs van 1.
Als hij moet verplant worden, kan je eens goed naar de wortels kijken.

groetjes

Hilda
vrijdag 14 maart 2008 - 16:46
VTO

VTO

indien je maar een stam heeft is het mogelijk dat het een geënte soort is waarbij de onderstam is doorgegroeid.rroze kleur) Heeft u twee stammen dan heeft u twee planten.
vrijdag 14 maart 2008 - 19:42
rialle

Rialle

Mooi Lilian, mooi!
En dan ook nog 2 kleuren voor de prijs van één. Leuk hoor! Zoek er maar een mooi plekje voor!

Groetjes Rialle
vrijdag 14 maart 2008 - 20:53
Lilian

Lilian

Ik zal morgen de camelia eens goed bekijken of er 2 stammetjes te zien zijn, ik laat jullie iets weten.
Ik vond het al vreemd dat er plots twee kleuren zijn.

Alvast bedankt voor de reacties

groetjes lilian
vrijdag 14 maart 2008 - 21:43
annis

Annis

Mijn buurman heeft dit zelfde voorval met een Rhododendron. Hier komen paarse en roze bloemen aan.
Mooie Camelia Lilian.
zaterdag 15 maart 2008 - 09:29
cetinel

Cetinel

waar heb je die gekocht???
ik heb een paar weekjes geleden in de aldi vier camelias gekocht waaronder ook zo een roze gevlamde om het maar zo te zeggen
en daar kwamen ook 2 verschillende bloemen aan..
een gevlekte en een effen...ook roze...
zaterdag 15 maart 2008 - 16:14
Fons

Fons

Het is vrij normaal dat bij bepaalde camelia soorten soms takken verschijnen met afwijkende bloemenkleur, wanneer men van zo een afwijkende bloemtak stekken neemt kan je planten vermeerderen met die afwijkende kleur en ev. vorm, zo worden veel nieuwe kleur en andere vormen van bloemen en planten gecreeerd.
Hier ook rode bloemen op een roze gestreepte cameliaplant.
Ik weet het niet zeker maar denk dat zo een afwijking op een plant "spot" word genoemt
zaterdag 15 maart 2008 - 19:42
Lilian

Lilian

Bedankt voor de informatie Fons, ik heb deze inderdaad gekocht in een tuincentrum als roze gestreepte camelia.
Ik wist ook niet dat dit vrij normaal zou zijn voor bepaalde camelia soorten, weer iets bijgeleerd vandaag.

Ik heb nog gekeken en er is inderdaad maar 1 stam aanwezig.

groetjes lilian
zaterdag 15 maart 2008 - 23:18
an

An

wat een mooie camelia en dat voor 1 prijs
waar heb je die gehaald die wil ik ook wel maar alleen als je ze in een grote pot kan houden
want ik heb bijna geen plaats meer voor grot planten (struiken)
echt een hele mooie bloem
maandag 17 maart 2008 - 16:21

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon